صفر ایرانپاک متولد 2 دی 1325 در مسجدسلیمان از بازیکنان سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس ایران است. او در 11 بهمن 1387 در سن 62 سالگی در استکهلم سوئد درگذشت و پیکر پاکش در قبرستان بهشت آباد در اهواز به خاک سپرده شد.

به گزارش طرفداری، صفر ایرانپاک بهترین گلزن شهرآورد تهران (پرسپولیس - استقلال) بوده و در دوازده بازی موفق به زدن هفت گل شده است. ایرانپاک در سال 1350 آقای گل لیگ باشگاه های ایران با به ثمر رساندن دوازده گل در چهارده مسابقه شد، او در روز 13 تیرماه سال 1359 از فوتبال خداحافظی کرد.

اما خداحافظی صفر ايرانپاک شايسته ترین خداحافظی در تاریخ فوتبال ایران بود. محراب شاهرخی با كمک جعفر كاشانی، يک صحنه جذاب و تاريخی را برای صفر ايرانپاک كه آن روزها 33 ساله شده بود، رقم زدند. محراب و جعفر كاشانی، جمعی از ستارگان قديمی دو تيم پرسپوليس و استقلال را كه سن آنها از 33 و 34 گذشته بود، كنار جوانان به ميدان طلبيدند. بهرام مودت، رضا وطنخواه، جعفر كاشانی، اصغر اديبی، عليرضا عزيزی و محمود خوردبين پرسپوليسی و ناصر حجازی، اكبر كارگرجم، كارو حق ورديان، علی جباری و حسين فرزامی از استقلال به حرمت صفر ايرانپاک به ميدان آمدند.

روز جمعه 13 تير59، در حضور 40 هزار تماشاگر با قضاوت محمد صالحی و كمک بهرام رضوی و بهمن بهلولی، بعد از 25 دقيقه پيرمردها از زمين بيرون آمدند. وازگن صفريان به جای مودت، محسن اله وردی به جای رضا وطنخواه، امير خانی به جای جعفر كاشانی، عباس كارگر به جای عليرضا عزيزی، فتح آبادی به جای اصغر اديبی و مرحوم مجيد سبزی به جای محمود خوردبين به ميدان آمدند.

ایرانپاک از دوست داشتنی های فوتبال ایران بود، مردی نجیب و و باوقار که سالها کنارش تاریخ را ورق زدیم، بارها در نشریات میزبانش بودیم، با او به ورزشگاه آزادی رفتیم.

ایرانپاک از شاهینی های فوتبال خوزستان بود که به خاطر نزدیکی شاهین و پرسپولیس در سال 1349 به پرسپولیس آمد. امیدواریم روحش شاد باشد.