به گزارش "ورزش سه"، موندودپورتیوو تحلیل جالبی در مورد پیشنهاد منفی آردا گولر به بارسا و توافقش با رئال مادرید دارد. این نشریه نزدیک به بارسا معتقد است رئال با پول بیشتر همه را راضی می کند.

1894372

در این مقاله آمده است: بارسا ده‌ها سال است که دپارتمان فوتبالی مشخصی برای کشف استعدادهای فوتبال دنیا دارد که با موفقیت ها و اشتباهاتی هم همراه بوده است. در بارسلونا می گویند که رئال مادرید با فلورنتینو پرز، ساختار ضعیف تر ولی قدرت مذاکره و مدیران توانمندتری برای قانع کردن این استعدادها دارد. علاوه بر این باید به توانایی مالی بیشتر رئال نیز اشاره کرد. رئال مادرید به خصوص از سال 2013 و پس از شکست در خرید نیمار و واگذار کردن این نبرد به بارسا، برنامه هایش را کاملا عوض کرد. رئال با نیمار به توافق کامل رسیده بود ولی او ترجیح داد به بارسا برود. از همان زمان رئال مادرید با جونی کالافات قرارداد بست تا او متخصص شکار استعدادهای جوان شود. کالافات نیز در این زمینه بی نقص کار کرده است.

1894199

دیشب رئال کار انتقال آردا گولر را تمام کرد در حالی که بارسا زودتر اقدام کرده بود و حتی دکو را به استانبول فرستاد تا رضایت او و فنرباغچه را جلب کند. رئال دیرتر آمد ولی زودتر کار را تمام کرد. زمانی همین اتفاق در مورد وینیسیوس و رودریگو نیز رخ داد.خود رودریگو این واقعیت را اعتراف کرده است.

 اما رئال چگونه این خریدها را از چنگ بارسا در می آورد؟ 

1894522

یکی از روش ها، پرداختی بیشتر به باشگاه مبدا و راضی کردن نماینده بازیکن با پول بیشتر است. عملیات جذب وینیسیوس بیش از 60 میلیون هزینه داشت. در بارسا، حتی در روزهای اوج اقتصادی‌اش هم نمی توانستند این مبلغ را برای یک نوجوان 16 ساله بپردازند. مروارید جدید این روزها آردا گولر است و او را با مسی مقایسه می کنند. بارسا مدت زیادی او را تعقیب می کرد و حتی توانست بازیکن را اغوا کند تا اینکه رئال مادرید متوجه شد و با دست چک ورود کرد. شرایط اقتصادی بهتری که رئال برای هر سه طرف (بازیکن، ایجنت و باشگاه) فراهم خواهد کرد، در نهایت باعث شد گولر قید بارسا را بزند و با رئال توافق کند. این تاکتیک رئال با پرز است و همیشه نیز جواب داده است.