به گزارش "ورزش سه" سرمربی پرتغالی و سابق تیم ملی ایران روزهای چندان موفقیت‌آمیزی را در قطر شروع نکرده است. او چند روز قبل با یک شکست سنگین برابر پاناما از رقابت‌های کونکاکاف کنار رفت. کی‌روش حالا در ادامه روند آماده‌سازی تیمش قرار است با تیمی بازی کند که مدتی پیش مقابل تیم ملی ایران قرار گرفت. 

تیم ملی ایران در فروردین امسال در یک بازی تدارکاتی برابر تیم ملی روسیه برابر این تیم به تساوی یک،  یک رسید.  
با این وصف و براساس اخبار، تیم ملی قطر قرار است 21 شهریور 1402 در دوحه میزبان دیدار تدارکاتی با تیم روسیه باشد که به دلیل محرومیت های حاصل از جنگ اوکراین مدتی است که در رقابت های بین المللی حضور ندارد. 

در این رابطه بوریس ایگناتیف، سرمربی سابق روسیه، با بیان اینکه تیم ایران حریفی قوی‌تر از قطر است می‌گوید: "اگر قراربود بین برزیل و قطر انتخاب کنم قطعا انتخابم برزیل بود، اما اکنون چاره دیگری نداریم و باید از قطر تشکر کنیم." 

کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی، در حالی برای هفتمین بار برابر روسیه روی نیمکت این تیم خواهد نشست که در شش مسابقه قبلی سه شکست، دو برد و یک مساوی به دست آورده است. دو برد کی‌روش با قطر برابر جامائیکا در بای دوستانه و برابر مکزیک در مرحله گروهی کونکاکاف بود و سه شکست این تیم برابر تیم‌های نیوزلند، هائیتی و پاناما رقم خورده است. قطر با هدایت او برابرهندوراس در مرحله گروهی رقابت‌های جام طلایی کونکاکاف به تنها تساوی‌اش دست پیدا کرد.