به گزارش "ورزش سه"، تست آمادگی جسمانی پیش‌فصل داوران ساعتی پیش در استادیوم دستگردی آغاز شد و در حالی به پایان رسید که 14 داور متشکل از 7 داور و 7 کمک‌داور، نتوانستند در این تست به نتیجه برسند و رد شدند.

علی صفایی، محمدحسین زاهدی‌فر، روح‌الله شریفی، سعاد وفاپیشه، سعید رحیمی‌مقدم، حمید حاج ملک و مهدی اوجاقی 7 داور وسط هستند که موفق نشدند تست را پشت سر بگذارند.

ویدئو: 305823

این در حالی است که فصل گذشته محمدحسین زاهدی‌فر قضاوت بازی رفت پرسپولیس - استقلال را بر عهده داشت و در بازی فینال جام حذفی نیز به عنوان داور چهارم حضور داشت و پس از مصدومیت خورشیدی، داوری را برعهده گرفت.

همچنین حمید حاج‌ملک فصل گذشته چند بازی مهم را داوری کرد، اما حالا اجازه حضور در فصل جدید را نخواهد داشت و باید مهر ماه تست جدید را انجام دهد.

نکته مهم اینکه خداداد افشاریان اعلام کرد که اگر داوری 3 بار در تست‌ها رد شود، امکان داوری نخواهد داشت و باید دید از بین این 7 داور و 7 کمک داور، کدام‌یک مشمول این قانون می‌شوند.

این در حالی است که سایر داوران لیگ برتری از جمله پیام حیدری، بیژن حیدری، کوپال ناظمی، وحید کاظمی و... توانستند تست دشوار 6 دور 40 متر (هر دور زیر 6 ثانیه) و چهل بار 75 متر را انجام دهند.