به گزارش "ورزش سه"، خسرو حیدری در گفت‌وگوی صبح جمعه خود با برنامه ورزش و مردم واقعیت‌های جالبی را از همکاری با ریکاردو ساپینتو در فصل گذشته بر زبان آورد. حیدری در این خصوص گفت: روز اولی که با ساپینتو جلسه داشتم به من گفت نمی‌خواهی که جای مرا بگیری؟! او خیلی خوشحال شد که با کارلوس کی‌روش کار کرده بودم، چون خودش هم شاگرد کی‌روش بوده است. با او صحبت کردم و از خصوصیات خودم گفتم. او هم از خودش گفت و در نهایت با هم همکاری کردیم.

وی افزود: ساپینتو کادر فنی خوبی داشت و افراد خوبی را با خودش آورده بود. آنالیزور، مربی بدنساز و کمک مربی ساپینتو تیم خوبی بودند. من خیلی چیزها از ساپینتو یاد گرفتم. البته ساپینتو هفت هشت بازی روی نیمکت حضور نداشت و در غیاب او شش بازی را بردیم و یک دیدار را مساوی کردیم. بازی با تراکتور تبریز در تبریز را نیز باختیم.

«استقلال فصل قبل از حضور ساپینتو قهرمان شده بود، ولی ما تیم بهتری داشتیم.» مربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال با بیان این جمله یادآور شد: آرش رضاوند اعتمادبه‌نفس ماندن در استقلال را نداشت و زمان فرهاد مجیدی به فولاد خوزستان رفته بود. به او گفتم تو امسال بهترین بازیکن استقلال می‌شوی. سعید مهری هم همین‌طور. اگر یادتان باشد ما چند بازی را با اختلاف بردیم. ساپینتو یکی از بهترین مربیانی است که به ایران آمده‌اند.

حیدری راجع به اینکه ساپینتو بیش از اندازه هیجانی رفتار می‌کرد، گفت: صددرصد همین‌طور است، اما هر مربی یک‌سری ویژگی‌ها دارد. شاید مربی از لحاظ فنی بالا باشد، ولی ضعف ساپینتو به لحاظ هیجانی بالاتر بود. رفتار او اما به تیم ضربه نزد.

1726368

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد اخراج ساپینتو در فینال جام حذفی خاطر نشان کرد: ما اینجا آمده‌ایم که بدانیم چه اتفاقی افتاد که ساپینتو اخراج شد. هنوز کسی نمی‌داند چه اتفاقی افتاد، من هم نمی‌دانم. چند روز پیش از خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران، دوباره پرسیدند که علت اخراج ساپینتو چه بود که توضیح داد در صورت‌جلسه بعد از بازی آورده بودند که ساپینتو نیمکت حریف را تحریک کرده است. پس از اخراج ساپینتو، از اشکان خورشیدی پرسیدم چرا سرمربی تیم ما را اخراج کردید که پاسخ داد او به وسط زمین رفته بود! آقایان حتی هماهنگی ندارند که چرا ساپینتو اخراج شده است! اولین نفری که اعلام کرد داور خارجی بیاورید، من بودم، برای اینکه بتواند بازی را کنترل کند.

وی ادامه داد: وقتی دقیقه 100 گل بزنید، چه کار می‌کنید؟ همه روی هم می‌ریزند و شادی می‌کنند. من حتی لباسم را درآورده بودم. دربی برای ما بازی مرگ و زندگی بود. اگر قرار به اخراج بود، من باید اخراج می‌شدم. چرا ساپینتو اخراج شد؟ بعد از اخراج، ساپینتو را به سمت جایگاه پرسپولیسی‌ها برده و به او بطری آب پرتاب کردند. بهتر است کمی از فرهنگ خودمان هم صحبت کنیم. از ساپینتو به دلیل خصوصیات اخلاقی‌اش دفاع نمی‌کنم، چون خودم اخلاق‌مدار هستم، ولی ما خیلی او را تحریک کردیم. من جزء کادر فنی بودم و می‌دیدم حتی وقتی ساپینتو صدایش بالا می‌رفت و سر بازیکنی داد می‌زد داور می‌گفت: «بیا این کارت زرد را بگیر!»

حیدری بار دیگر با اشاره به اخراج ساپینتو در فینال جام حذفی تصریح کرد: اگر ساپینتو در وقت اضافه حضور داشت، می‌توانست به تیم کمک کند. ما سه مصدوم داشتیم در شرایطی که یک تعویضمان باقی مانده بود. محمدحسین مرادمند، صالح حردانی و رافائل سیلوا دست‌شان را بالا بردند و گفتند تعویضمان کنید. روی ماتا گفت امید حامدی‌فر را به زمین بفرستیم، ولی من گفتم عارف غلامی باتجربه است و او به زمین برود. زمان تعویض گفتم هر بازیکنی روی زمین افتاد، دستش را بالا ببرد تا تعویض کنیم. مرادمند روی زمین افتاد و مجبور شدیم او را عوض کنیم. از سیلوا و حردانی هم خواستیم فقط داخل زمین بمانند. در واقع، ما 9 نفره بازی را ادامه دادیم و می‌خواستیم به ضربات پنالتی برسیم.