به گزارش "ورزش سه" پروژه فیفا فوروارد یکی از کارهای فیفا برای کمک به فدراسیون‌ها و در راستای رشد فوتبال در سراسر جهان است. براساس این پروژه سالیانه مبلغ 500 هزار دلار از طریق فیفا به فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود. ضمن اینکه فدراسیون‌ها می‌توانند با تشریح برنامه‌های سالیانه خود (10 برنامه 50 هزار دلاری) برای توسعه فوتبال پایه، برگزاری مسابقات در رده‌های سنی مختلف پسران و دختران، برگزاری کلاس‌های داوری آقایان و بانوان در تقویم سالیانه خود مبلغ 500 هزار دلار دیگر دریافت کنند. البته تصویب و پرداخت این مبالغ در گروی تایید برنامه‌ها از سوی فیفا است.  ضمن اینکه فدراسیون‌هایی که درآمدهای پایینی دارند از برخی مزایای مالی از سوی فیفا مواجه می‌شوند. 
مهدی تاج در دهم تیرماه جاری نیز در حاشیه نشست کارگروه نقل و انتقالاتی گفت: "ما دو سال از پروژه فوروارد استفاده نکردیم. این پروژه سهمیه‌ای نیست. باید این را استفاده می‌کردیم. باید آن دو سال و سپس پول امسال را هم زنده کنیم."
محمد مهدی‌نبی، نایب رییس فدراسیون، در ارتباط با این موضوع گفت:"بخشی از پول‌های ما دست فیفاست. یکی از پروژه‌های ما فیفا فوروارد است که مصوب شده و باید انجام بدهند."
او در این رابطه که تایید این پروژه نیازمند انجام کارهایی مثل ارتقای امکانات و زمین‌های فوتبال و مسائلی از این دست است گفت: "فیفا فوروارد تعریف شده است. وقتی تصویب می‌شود باید عین همان اجرا شود. فقط روی کاغذ نیست. بازرسان و ناظران فیفا می‌آیند و همه چیز را بررسی می‌کنند و براساس آن به فدراسیون پول می‌هند."