به گزارش "ورزش سه"، وحید کاظمی، یکی از داوران حاضر در لیگ برتر است. او پس از سپری کردن تست‌های آمادگی جسمانی و کلاس‌های دانش افزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در هفته گذشته ما کلاس دانش افزایی داشتیم که در این دوره هم مسائل روز داوری دنیا توسط مدرسان به نام AFC و ایران تدریس شد. تست آمادگی جسمانی از داوران گرفته شد و در این دو هفته هم سعی می‌کنیم آمادگی خودمان را چه از نظر روانی چه جسمانی حفظ کنیم تا بتوانیم قضاوت‌های خوب و کم اشتباهی را در فصل جدید داشته باشیم.

او در مورد ورود تکنولوژی کمک داور ویدئویی بیان کرد: در بحث VAR، همه ما خواهان حضور این تکنولوژی هستیم و ما داوران از خدای‌مان است که بیاید و اشتباهات محو بشود. در داوری فقط تمرکز داور ملاک نیست و این وقتی میسر می‌شود که مربی‌ها و باشگاه‌ها فرهنگ‌سازی کنند تا داور تمرکز بیشتری داشته باشد. باید این بیانیه‌نویسی‌های قبل از بازی اصلا نباشد تا داور با آرامش بهتری قضاوت کند.

او در مورد لزوم برگزاری کلاس‌های توجیهی برای اعضای تیم‌ها و حتی هواداران گفت: باید از طریق فدراسیون برای باشگاه‌ها، بازیکنان، مربیان و حتی هواداران کلاس‌های متعددی برگزار شود که با مسائل روز داوری آشنا شوند و آنها هم بتوانند به ما کمک کنند. وقتی بازیکن و مربی به قوانین مشرف باشد، بهتر می‌تواند به داوری کمک کند در نتیجه هجمه و حواشی کمتر می‌شود.