به گزارش "ورزش سه"، پس از مدت‌ها بحث و گمانه زنی، بالاخره نفر اول نیمکت الاهلی معرفی شد و ماتیاس یایسل سرمربی جوان و سابق ردبول سالزبورگ اتریش، هدایت تیم عربستانی را به مدت 3 سال بر عهده گرفت.

نکته جالب درخصوص ماتیاس یایسل این است که این سرمربی آلمانی فقط 35 سال دارد و در سن 26 سالگی به دلیل مصدومیت‌های مکرر، مجبور شد تا فوتبال را برای همیشه کنار بگذارد. وی در پست مدافع بازی می‌کرد اما مصدومیت‌های شدید، مانع از حضورش در زمین فوتبال شد.

1902751

او فوتبال را از رده‌های پایه اشتوتگارت آغاز کرد و در سال 2007 راهی هوفنهایم شد. در تاریخ 21 مارس 2009 بود که ماتیاس یایسل در دیدار برابر هوفنهایم دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه رباط صلیبی قدامی زانوی پای چپ شد و مدت‌ها از میادین به دور بود.

پس از پشت سر گذاشتن دوران طولانی نقاهت، او به ترکیب هوفنهایم بازگشت اما این بار از ناحیه تاندون آشیل در پای راست دچار آسیب دیدگی شد و بیشتر فصل را به دلیل مصدومیت یا طی کردن دوران توانبخشی، از دست داد.

1902749

افزایش آسیب‌دیدگی‌های ماتیاس یایسل باعث شد تا او در سال 2014 برای همیشه فوتبال را کنار گذاشته و به کار مربیگری روی بیاورد. او به همراه سالزبورگ در دو فصل اخیر لیگ اتریش قهرمان لیگ شد و در فصل 2021 – 2022 نیز قهرمانی جام حذفی را به دست آورد.

حالا ماتیاس یایسل در مأموریت جدید خود باید هدایت الاهلی را بر عهده بگیرد. نکته جالب در این خصوص، سابقه همکاری این سرمربی جوان با ستاره جدید تیم سعودی است. در سال 2011 که روبرتو فیرمینو راهی هوفنهایم شد، با او تا سال 2014 و زمان خداحافظی یایسل از فوتبال هم‌تیمی بودند.

1902750

هر چند که ماتیاس یایسل در این سه فصل به دلیل مصدومیت اغلب از میادین به دور بود اما او این مدت زمان را با روبرتو فیرمینو هم تیمی بود و حالا او باید به عنوان سرمربی بر کار این ستاره برزیلی نظارت داشته باشد. اتفاق جالبی که پس از آغاز همکاری این دو نفر با تیم عربستانی رخ داده است.