به گزارش"ورزش سه" آندری آرشاوین کاپیتان سابق  تیم ملی روسیه معتقد است که قطر حریفی جالب برای تیم ملی روسیه است. او می گوید :" دیدار مقابل تیم ملی قطر آزمون خوبی برای تیم ملی روسیه خواهد بود."   

ستاره سابق تیم ملی روسیه و آرسنال همچنین می گوید که بازی روسیه با تیم ملی قطر یک مسابقه جالب و هیجان انگیز خواهد بود

اواسط تیرماه بود که ماکسیم میتروفانوف دبیرکل اتحادیه فوتبال روسیه اعلام کرد که تیم های ملی این کشور و قطر روز 12 سپتامبر(21 شهریور) در دوحه یک بازی دوستانه برگزار خواهند کرد. 

1903131

آرشاوین کاپیتان سابق روسیه اما  در این رابطه گفت:" به طور کلی، قطر تیم قدرتمندی است. در این شرایطی که برای تیم ملی روسیه وجود دارد این بازی خوب به حساب می آید. قطر یک تیم متوسط برای مبارزه با روسیه است و فکر می کنم بازی جالبی از آب در خواهد آمد." 

تیم ملی قطر آخرین قهرمان جام ملت های آسیاست که این عنوان را در سال 2019 به دست آورد. این تیم در سال 2021 به نیمه نهایی جام طلایی کونکاکاف رسید که به عنوان میهمان در آن حضور داشت. در سال 2022 قطر میزبان جام جهانی بود و در سال 2023 هم میزبانی جام ملتهای آسیا را به عهده دارد. 

زمستان دو سال پیش فدراسیون بین المللی فوتبال و اتحادیه فوتبال اروپا، باشگاه‌ها و تیم های روسی را از شرکت در مسابقات بین المللی محروم کرد. تیم ملی روسیه در دیدارهای گذشته خود در اسفندماه سال گذشته ابتدا برابر تیم ملی ایران به نتیجه یک، یک رسید و سپس برابر عراق به میدان رفت و توانست با دو گل به پیروزی برسد.