به گزارش ورزش سه، کمتر از شش ماه تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باقی مانده و تیم ملی ایران آماده‌سازی به منظور حضور در این رقابت‌ها نیاز به برگزاری بازی‌های دوستانه مناسب دارد. هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، در حاشیه نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌ها و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی و همچنین قرارداد کادرفنی این تیم توضیحاتی ارائه داد.

ممبینی در خصوص قرارداد اعضای کادرفنی تیم ملی گفت: قرارداد قلعه نویی امضا شده است. اتفاقات خوبی در فوتبال کشور رخ داده و بعد از حدود 10 سال مربی داخلی آورده‌ایم. وقتی می‌گوییم تولید داخلی، منظورمان فقط محصولات غذایی نیست و مربی داخلی هم هست. باید همه به هم کمک کنیم تا نتایج خوبی به دست بیاید  و هواداران راضی باشند و این پروسه را ادامه بدهیم. ان شاالله با کسب نتایج خوب در جام ملت‌ها با همین مربی داخلی مسابقات جام جهانی 2026 را هم پشت سر بگذاریم.

وی افزود: همچنین در مورد تیم امید که عنایتی حضور دارد. ما کم و کاستی‌هایی در زیرساخت‌ها داریم و ضعف‌هایمان را قبول داریم ولی همه باید به هم کمک کنیم و از پتانسیل مثبتی که در فوتبال داریم باید استفاده کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد دومین بازی دوستانه تیم ملی اظهار داشت: در مورد تیم حریف و محل برگزاری کادر فنی نظر می‌دهد. با 8-7 کشور که در فیفادی دوم سپتامبر خالی هستند مذاکره کردیم. دو طرف شرایطی دارند و وقتی نهایی شد اعلام می‌کنیم.

ممبینی درباره بازی با نیجریه گفت: هنوز چیزی قطعی نشده است و من اسم نمی‌برم. با چند کشور مکاتبه کردیم و با توجه به شرایط پیش می‌رویم. ما هم منتظریم ببینیم چه زمانی مشخص می‌شود. ما باید با یک کشور توافق کنیم و باید شرایط و نوع فوتبال‌شان را در نظر بگیریم و محل بازی مهم است؛ باید همه این‌ها را در نظر بگیریم.