به گزارش ورزش سه، مهدی تاج پس از پایان پایان نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌ها و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درباره موضوع پرداخت حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها اظهار داشت: امروز همه باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی امضا کرده و به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تکلیف کردند که به صورت جدی دنبال حق پخش باشد. حق پخش یک موضوع بسیار مهم و لاینحل است که باید حل شود. امروز به صورت مفصل در جلسه صحبت کردم و بعدازظهر هم با بعضی از مدیران باشگاه‌ها جلسه داریم که مشکلات آنها در بحث سقف بودجه را بشنوم اما به دوستان هم گفتم الان آدرس و نشانه درست، مجلس است.

ویدئو: 306533

وی افزود: باید مجلس در لایحه تلفیق، حق پخش با ببیند. ما فرصت کمیسیون فرهنگی را از دست دادیم. در واقع کمیسیون فرهنگی باید این پیشنهاد را به تلفیق می‌برد که نبرد و وزارت ورزش باید به کمیسیون فرهنگی می‌برد که نرفت. در کمیسیون فرهنگی دقیقا همان چیزی تصویب شده که در برنامه ششم تصویب شده و این اصلا کارایی لازم را نداشت و به همین دلیل هم مدیران باشگاه‌ها ناراحت این اتفاق بودند.

تاج در ادامه عنوان کرد: ما تنها جایی که داریم، خود کمیته تلفیق است‌. کمیته تلفیق باید در بودجه ببیند و از طرف دولت هم به کمیته تلفیق نرفته است. ما خود اعضای کمیته تلفیق را دیدیم و نامه‌ای به رئیس محترم مجلس نوشتیم که اگر این در برنامه هفتم دیده نشود، نگرانی ما به عنوان فدراسیون فوتبال این است که در صدور مجوز حرفه‌ای مشکل‌ساز می‌شود و ما را الزام می‌کنند که همه باشگاه‌ها باید با صداوسیما قرارداد داشته باشند؛ خود صداوسیما هم در جریان است و همین الان هم برای پخش جام باشگاه‌های آسیا و جام ملت‌های آسیا مانعی برای پخش ایجاد شده که ما در حال حل هستیم که این مانع را برداریم و بازی‌ها را برای مردم پخش کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: باید به صورت جدی به دنبال حل مانع هستیم. ما حتما در کمیته تلفیق صحبت خواهیم کرد و نامه‌ای به آقای قالیباف خواهیم نوشت که کمیته تلفیق ببینند. مسیر اصلی فعلا کمیته تلفیق است.