به گزارش "ورزش سه"، موضوع دریافت حق پخش تلویزیونی برای باشگاه های لیگ برتر، این روزها به شدت داغ شده است. طبق مقررات جدیدی که قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا وضع کند، چنانچه تیم های لیگ ایران نتوانند حق پخش خود را از صدا و سیما دریافت کنند، از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم خواهند شد.

در جلسه امروز که مهدی تاج با علی خطیر داشت، یکی از سوالات اصلی خبرنگاران به موضوع حق پخش برمیگشت. جایی که رئیس فدراسیون اعلام کرد رایزنی ها را در این خصوص انجام داده و نامه ای را نیز برای رئیس مجلس ارسال کرده است.

تاج در این نشست و مورد وضعیت حق پخش نیز توضیح داد: یکی از منابع درآمدی باشگاه ها، حق پخش است. اینکه می بینید الآن استقلال، پرسپولیس یا سایر تیم ها مشکلات مالی دارند، این است که 70 درصد از درآمد باشگاه ها پرداخت نمی شود. ولی اکنون محل پیگیری این موضوع، کمیته تلفیق مجلس است که باید جلسه ای برگزار شود. ما امروز نامه ای را برای آقای قالیباف ارسال کردیم و مطمئنم که ایشان نیز به نامه و تمام باشگاه های کشور احترام می گذارند.

رئیس فدراسیون درمورد جلسه امروز خود با برخی مسئولان صدا و سیما، توضیح داد: امروز جلسه ای با صدا و سیما درخصوص حق پخش لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت های آسیا داریم و به لیگ برتر مربوط نمی شود. این یک موضوعی است که فتح بابی می شود تا بتوانیم این موانع را رفع کنیم. ما امروز به نمایندگی از AFC قراردادی را برای دو تورنمنت ذکر شده منعقد خواهیم کرد.