به گزارش "ورزش سه"، حق پخش تلویزیونی در سال‌های اخیر بسیار مورد بحث قرار گرفته و فدراسیون و باشگاه‌ها در راستای حرفه‌ای سازی به دنبال گرفتن مبلغی در ازای پخش زنده بازی‌های‌شان هستند.

در همین زمینه مهدی تاج در برنامه ورزش و مردم گفت: امروز جای فوتبال هیچ چیز نمی‌توان گذاشت یا به عبارتی اگر فوتبال را از صدا و سیما بگیری نمی‌دانم چه چیزی قابل پخش است. ما باید برای اهمیت این موضوع فکری بکنیم چون دست من نیست که تغییرش بدهم. دیر یا زود ابلاغش اجباری می‌شود و ما باید با شما قبل از اینکه هم پیاز را بخوریم، هم شلاق را بخوریم و هم تاوان بدهیم، فکری بکنیم!

تاج در ادامه برای برپایی جلسه مشترک اعلام آمادگی کرد و گفت: فدراسیون فوتبال برای این موضوع اعلام آمادگی می‌کند که در خدمت شما و مجلس بروند و صحبت کنند. به قول ما اصفهانی‌ها تومنی پانزده هزار فرق است بین تماشاگران فوتبال با بعضی رشته‌های دیگر.

در همین زمینه سیدتقی سهرابی، مدیر حقوقی و امور مجلس صدا و سیما روی خط تلفنی برنامه آمد و در این زمینه در جواب تاج گفت: وجه اشتراک حرف‌های بنده با آقای تاج این است که باید مسئله را بنیادین حل کنیم و باید که مقام محترم قانون‌گذار را سوق دهیم به سوی واقعیت‌هایی که در وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌ها و صدا و سیما حاکم است. پیشنهاد مجمع تشخیص این است که دولت با توجه به اهمیت ورزش حرفه‌ای از بودجه عمومی مبلغی را بگذارد و برای اینکه موارد حقوقی بین المللی رعایت شود می‌تواند از طریق صدا و سیما بدون کم و کاست به ورزش کمک شود. دغدغه و نظرات ما مشترک است و ارتباط خوبی هم با آقای تاج و فدراسیون داریم و می‌توانیم جلسه را بگذاریم تا هر دو به این موضوع تاکید کنیم و دغدغه ما، فدراسیون، صدا و سیما و باشگاه‌ها و ورزش‌دوستان حل بشود. سایر ورزش‌ها هم در جای خودشان اهمیت دارند و صدا و سیما وظیفه دارد به آن ورزش‌ها هم بپردازد.