فرزاد حاتمی، مهاجم اسبق استقلال که همراه با این تیم در جشن آخرین قهرمانی استقلال در فصل دوازدهم لیگ برتر نیز حضور داشت در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره بازی این تیم مقابل نساجی مازندران و قرعه ایران در جام جهانی اظهاراتی را مطرح کرد.

استقلال دوباره به نساجی رسید. بازی جام حذفی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

امیدوارم استقلال نتیجه لازم را بگیرد اما نساجی هم یک تیم قابل احترام است. بازی استقلال مقابل تراکتوربا هدایت ساکت الهامی‌(فینال جام حذفی دو فصل پیش) را به خوبی به یاد می‌آورم. معتقدم هر تیمی‌این بازی را ببرد یک پای فینال است.

چطور؟

چون نساجی خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند. درست است در جدول پایین است ولی فوتبال هجومی‌زیبایی را به نمایش می‌گذارد. از آنطرف استقلال هم که صدر جدول است و شرایط خاص خودش را دارد. ولی به طور کلی روز سختی برای فرهاد و بازیکنانش پیش‌بینی می‌کنم. کار استقلال در این دیدار مشکل خواهد بود.

به طور کلی نساجی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فوتبالش را دوست دارم. یک فوتبال هجومی‌و سرعتی را به نمایش می‌گذارد که آدم را به یاد تیم‌های امیر قلعه نویی می‌اندازد. فوتبال تماشاگرپسند که مطمئناً تماشاگران فوتبال در این دیدار یک مسابقه جذاب را خواهند دید که حتماً گل دارد.

فکر می‌کنید این بازی به پنالتی می‌رسد؟

اصلاً به دو نتیجه بدون گل استقلال و نساجی در این فصل نگاه نکنید. من هر دو بازی را دیدم. هردو تیم کلی موقعیت داشتند و فقط گل نزدند. ولی این بازی گل دارد. حتی اگر مساوی هم شود یک مساوی گل دار را شاهد خواهیم بود.

شنیدید سرمربی استقلال از بازیکنانش خواسته از حالا تا پایان فصل با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکنند مبادا تمرکزشان از رقابت‌های جام حذفی و لیگ برتر بردشته شود؟

من این تصمیم مجیدی را نمی‌پسندم. چون هرچقدر مسابقات جلوتر می‌رود بیشتر حساس می‌شود و نمی‌توان به بازیکن گفت حرفش را نزند. گاهی اوقات برخی می‌آیند بازیکن را می‌کوبند و این بازیکن باید بتواند جواب بدهد. البته بدون حاشیه. مطمئنا من مصاحبه‌ نباید به ضرر استقلال باشد. شاید بهتر بود مجیدی میگفت مصاحبه کنید ولی طوری نباشد که تیم به حاشیه برود. چون گاهی خبرنگاران سوالاتی را مطرح می‌کنند که از دل جوابش حاشیه ایجاد می‌شود. ولی دلیلی ندارد بازیکن مصاحبه نکند. چون در آن صورت جواب‌ها را درون خودش می‌ریزد و باعث خودخوری خودش می‌شود و این موضوع برعکس، تمرکز او را از بین خواهد برد.

تصمیم جدید مجیدی اصلاً درست نیست/ نساجی یا استقلال؛ یک پای فینال جام حذفی هستند/ گروه ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ آسانتر بود

درباره قرعه تیم ایران در قرعه کشی جام جهانی چه صحبتی دارید؟

ای کاش ما باز هم با اسپانیا و پرتغال یا همان تیم مراکش همگروه می‌شدیم. به نظرم قرعه کشی ۲۰۱۸ بیشتر به سود ایران بود تا این قرعه کشی.

چطور؟ چه دلیلی برای این صحبت تان دارید؟

چون بر خلاف آن تیم‌ها در این گروه، همه فیزیکی بازی می‌کنند. تیمهای اسکاندیناوی مثل اسکاتلند یا ولز هم هرکدامشان بیایند فوتبالشان فیزیکی است. اوکراین هم تاحدودی فیزیکی بازی می‌کند. انگلیسی‌ها هم که به طور کلی فیزیکی فوتبال بازی می‌کند. آمریکا هم یک تیم گردن‌کلفت فیزیکی است. تیم ملی فوتبال ما همیشه جلوی حریفان فیزیکی مشکل داشته. سابقه حضور بازیکنان ایرانی در انگلیس را ببینید، فوتبالیست قلدرمان آندو تیموریان و کریم باقری بودند که آنها هم در انگلیس دوام نیاوردند. به نظرم گروه در آن قرار گرفتیم گروه سختی است.

چرا می‌گویید قرعه کشی ۲۰۱۸ بهتر از ۲۰۲۲ بود؟

چون تیم‌هایی مثل پرتغال، اسپانیا و مراکش فانتزی باز و تکنیکی هستند و ما جلوی تیم‌هایی که تکنیکی بازی می‌کنند بهتر فوتبال را انجام می‌دهیم. ما فوتبال قدرتی نداریم. در این گروه قدرت بدنی حرف اول را می‌زند. شما فوتبال هری کین ر ببینید. کدامیک از مهاجمان تیم ملی ایران قدرتی هستند؟ به همین خاطر معتقدم گروه مان خیلی هم سخت است. نباید احساسی فکر کنیم و بگوییم ما که قبلاً آمریکا را شکست داده‌ایم. این یک برداشت احساسی است. باید با خودمان روراست باشیم.

تصمیم جدید مجیدی اصلا درست نیست/ نساجی یا استقلال؛ یک پای فینال جام حذفی هستند/ گروه ایران در جام‎جهانی۲۰۱۸ آسانتر بود

به نظر شما تیم ملی با اسکوچیچ به جام جهانی برود یا با یک مربی بزرگ؟

اسکوچیچ بعد از ویلموتس آمد و همه کار برای تیم ایران کرد. نتیجه گرفت، فوتبال هجومی‌به نمایش گذاشت و در نهایت با اقتدار تیم را به جام جهانی رساند. اگر قرار است یک مربی دیگر بیاوریم همین فردا این کار را انجام دهیم. چون اگر دو ماه مانده به رقابت‌ها کادر فنی را عوض کنیم به مربی بعدی بهانه می‌دهیم که بگوید من بازی دوستانه نداشتم، من از تیم شناخت نداشتم، من فرصت نداشتم و از این قبیل مسائل. سوال دیگر این است که اصلاً چرا نباید اسکوچیچ باشد!

برخی معتقدند اسکوچیچ در حد و اندازه‌های جام جهانی نیست؟

اتفاقا او با تیم ایران خوب کار کرده و نتیجه هم گرفته. در حال حاضر کادر فنی خوبی دارد می‌توان با همین گروه در جام جهانی موفق بود.

پس از خروج از تیم سایپا هنوز مشکلاتتان با این باشگاه حل نشده؟

مهم نیست. اما یک نکته جالب درباره سرمربی سایپا بگویم. شنیدم امید روانخواه گفته سایپا از جوانانش خوب استفاده کرده! این در حالی است که ایشان وقتی هدایت این تیم را به دست گرفت تمام جوانان سایپا را که هفت، هشت سال بود در این تیم بازی می‌کردند و بعضی از آنها حتی ۲۰ بازی در لیگ برتر انجام داده بودند را خط زد. آیا جوانگرایی این است؟