سرمربی منچسترسیتی می گوید حس می کند نسبت به روزهای اول شروع کارش تبدیل به مربی بهتری شده است.

پپ گواردیولا معتقد است سرمربی لیورپول دنیای فوتبال را تبدیل به جای بهتری کرده است.

به گزارش طرفداری و به نقل از اسکای، در مهم ترین دیدار این هفته لیگ برتر انگلیس، دو تیم منچسترسیتی و لیورپول امشب مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. به همین بهانه رسانه اسکای گفتگویی با پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی باشگاه منچسترسیتی داشته است و در مورد این دیدار و مسائل مرتبط با آن گفتگو کرده است. صحبت های این مربی را در ادامه می خوانید:

کم شدن هیجان مسابقه به خاطر اهمیت آن

مردم در این باره حرف می زنند و این موضوع درست است. با این حال در زندگی مسائل مهم تری وجود دارد. اگر خودمان نباشیم و شکست بخوریم ناراحت می شوم اما اگر خودمان باشیم و حریف بتواند ما را شکست دهد، ایرادی ندارد. خوش شانس هستیم که در این لحظه زندگی می کنیم. شاید باید الان احساس فشار کنم اما چنین حسی ندارم.

تقابل با لیورپول

در آغاز فصل و حتی دو یا سه ماه پیش می گفتم تاریخ بازی ما با لیورپول چه زمانی است و کی باید با آنها بازی کنیم. قطعا الان همه چیز متفاوت است چون می دانیم 7 بازی باقی مانده و فقط یک امتیاز جلو هستیم. پیروزی کافی نخواهد بود اما قدمی مهم است. همه می دانند این بازی مهم است. نمی خواهم انکار کنم که این مسابقه با سایر مسابقات فرق دارد و نحوه آماده سازی ما نیز اندکی متفاوت است به خصوص به این خاطر که لیورپول در حال انجام کاری است که هیچ تیم دیگری در جهان قادر به انجام آن نیست. آنها در حمله خطرساز هستند. آنها سه بازیکن فوق العاده دارند و حالا با اضافه شدن لوئیس دیاز و دیوگو ژوتا تعداد این بازیکنان فوق العاده به 5 رسیده است. ضمن این که آنها دیووک اوریگی را هم دارند که همیشه وقتی نیاز به گل های حیاتی است به کمک تیم می آید. ما یک مهاجم تخصصی نداریم اما شرایط همین است. باز هم به روش خودمان زیاد گل می زنیم و کم گل می خوریم و می خواهیم به این روند ادامه دهیم. باید به کارمان ادامه دهیم اما در نهایت من همچنان می خوابم و صبح ها بیدار می شوم و صبحانه، ناهار و شام می خورم.

تحقیقات در مورد شرایط مالی باشگاه

حتی یک ثانیه هم به این اتهامات فکر نکرده ام زیر نمی توانم اتفاقاتی که از بیرون می آیند را کنترل کنم. وقتی در اولین سال های مربیگری در بارسلونا بودم. بیشتر در مورد هر چیزی مضطرب می شدم و بیشتر در مورد همه چیز حساس بودم اما حالا شرایط را بهتر مدیریت می کنم و خونسردتر هستم.

پیشرفت در مربیگری

چیزهای زیادی در سیتی یاد گرفته ام و حال یک مربی کاملا متفاوت هستم و حس می کنم  نسبت به زمانی که کارم را شروع کردم، مربی بهتری شده ام چون تجربه بیشتری دارم. در آلمان و اسپانیا و حالا در انگلیس کاملا چالش های متفاوتی داشتم. به نظرم چیزی خوبی است در غیر این صورت کارم حوصله سر بر می شد. نمی توانید 12 یا 13 سال یک ایده ثابت داشته باشید چون تنبل خواهید شد و دیگر به دنبال ایده های جدید نمی روید حتی اگر آن ایده اشتباه باشد. همیشه باید تحول ایجاد کنید تا موفقیت داشته باشید اما بیشتر به این خاطر که حوصله تان سر نرود. زندگی یعنی تجربه و یادگیری به منظور پیشرفت در مسائل مختلف.

دوران حضور در سیتی

در دوران حضورم در اینجا، چیزی که به خاطرم می ماند قطعا رقابت با لیورپول است. ما استانداردها را بالا بردیم. 100 امتیاز گرفتیم. قبل از آن میانگین امتیازات بین 80 تا 91 بود. بعد از 100 امتیاز ما 98 و سپس لیورپول با 97 و 99 بود. حالا تیم ها می دانند باید بین 90 تا 100 امتیاز بگیرند تا برای قهرمانی شانس داشته باشند. ما باعث پیشرفت هم شدیم. الگس فرگوسن و ونگر هم سال ها همین کار را کردند و سال ها در تیم هایشان بودند. ما با زمانی کمتر داریم این کار را می کنیم.

یورگن کلوپ

از زمانی که در آلمان با هم بودیم گفته ام که او به خاطر روش بازی تیم هایش و رفتارش مربی بزرگی است. از نظر من یورگن دنیای فوتبال را جای بهتری می کند. از تماشای بازی لیورپول لذت می برم. چالش بزرگی در کنار آنها داریم و دوست دارم با سخت ترین رقیبان ممکن بازی کنم و شکست شان دهم.شخصا ترجیح می دهم این رقابت در سکوت باشد اما نمی توانم از جانب یورگن حرف بزنم.