به گزارش "ورزش سه" وین رونی در سن 16 سالگی و به ویژه در اکتبر 2002 و بعد از گلزنی در دقایق پایانی در دیدار مقابل آرسنال برای خود اسم و رسمی پیدا کرده و مورد توجه تیم های بزرگ انگلیس قرار گرفت. اما به نظر می رسد سرالکس فرگوسن پیش از آن دیدار معروف و در سن 14 سالگی نیز خواهان جذب وین رونی شده، اما او در آن مقطع ترجیح داده برای اورتون بازی کند. پس از به ثمر رساندن 17 گل در 77 بازی برای این تیم تیم آبی پوش، شیاطین سرخ بار دیگر برای جذب وین رونی اقدام کرده و این بار به موفقیت رسیدند.

یونایتد در سال 2004 با این ستاره انگلیسی قرارداد امضا کرد و وین رونی تا پیش از جدایی از این باشگاه در سال 2017، طی 13 سال به بهترین گلزن تاریخ منچستریونایتد تبدیل شد. حالا وین رونی در مورد اولین اقدام ناکام سرالکس فرگوسن برای این انتقال با نشریه سان صحبت کرده است.

وین رونی گفت: "زمانی که 14 ساله بودم سرالکس فرگوسن سعی کرد با من قرارداد بسته و من را برای منچستریونایتد جذب کرد. به همین دلیل او با مادر و پدرم تماس گرفته و تلفنی صحبت کرد. آنها به من گفتند الکس فرگوسن تماس گرفته و او پشت خط است، زیرا منچستریونایتد می‌خواهد تو را به خدمت بگیرد. من نیز در پاسخ داد برو به جهنم، من می خواهم برای اورتون بازی کنم. در ادامه و با گذشت زمان بود که به این نتیجه رسیدن باید برای تیم تحت هدایت الکس فرگوسن بازی کنم. پس دلیل امضای قرارداد یونایتد و انتقالم به این تیم تنها سرالکس بود."