دیتمار هامان، کارشناس فوتبال آلمان اعتقاد دارد اغراق‌ها درباره پپ گواردیولا بیش از حد است

در آستانه مسابقه حساس منچسترسیتی و لیورپول، دیتمار هامان هافبک آلمانی اسبق لیورپول به تمجید از یورگن کلوپ پرداخت و صحبت‌هایی جنجالی درباره‌ی گواردیولا انجام داد.

طرفداری | امشب در چارچوب هفته 32 لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی و لیورپول در استادیوم اتحاد به مصاف هم می‌روند؛ این دیدار می‌تواند در تعیین سرنوشت قهرمانِ فصل، بسیار مهم باشد. دیتمار هامان، هافبک اسبق لیورپول و تیم ملی آلمان در مصاحبه با دیلی میل، به تمجید از یورگن کلوپ سرمربی قرمزها پرداخت و او را بهتر از گواردیولا، سرمربی تیم رقیب دانست:

کلوپ مشخصا سرتر از گواردیولا است. وقتی کلوپ با دیوگو ژوتا قرارداد امضا کرد، همه درباره کیفیت‌های این بازیکن تردید داشتند اما ژوتا خیلی سریع در ترکیب کلوپ جا افتاد. عین همین اتفاق برای لوئیس دیاز هم افتاد. اگر بخواهید لوئیس دیاز را با یک یار تازه وارد منچسترسیتی چون جک گریلیش مقایسه کنید، تفاوت میان کلوپ و گواردیولا را متوجه می‌شوید. معمولا بازیکنانی که به لیگ برتر می‌آیند، حدود شش هفته به تطبیق با تیم نیاز دارند اما دیاز خیلی سریع در لیورپول جا افتاد. سبک بازی لیورپول کاملا مناسب چنین بازیکنانی است. نحوه صحبت بازیکنان لیورپول درباره سرمربی‌شان را ببینید، آن‌ها حاضرند برای کلوپ هر کاری انجام دهند. مطمئن نیستم بازیکنان منچسترسیتی هم این‌طور باشند.

پپ گواردیولا سرمربی محبوب دیتمار هامان نیست. او ژوزه مورینیو و کارلو آنچلوتی را هم از این سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی بهتر می‌داند:

 به نظرم علاوه بر کلوپ، ژوزه مورینیو و کارلو آنچلوتی هم موفق‌تر از گواردیولا هستند و هنوز نمی‌فهمم چرا این‌قدر درباره او اغراق می‌کنند. مورینیو در چهار کشور مختلف توانسته قهرمان لیگ شود و با دو باشگاه مختلف، لیگ قهرمانان ببرد. رکورد آنچلوتی در لیگ قهرمانان اروپا هم دست‌نخورده است و اگر رئال مادرید قهرمان لالیگا شود، آمارش بهتر هم می‌شود. به نظرم در تمام تیم‌های اروپا، سرمربی لیورپول بهتر از همه است و کلوپ را نه تنها با گواردیولا، بلکه با کس دیگری عوض نمی‌کنم.