به گزارش "ورزش سه"، یک‌شنبه 21 فروردین، یکی از روزهایی بود که باید از خیلی چیزها چشم پوشی و خود را برای تماشای چندین فوتبال حساس که مدت‌ها برایشان لحظه شماری کرده بودید آماده می کردید. از سری آ تا لیگ جزیره تا جام حذفی ایران، لیگ قهرمانان آسیا و سوپر لیگ ترکیه... این‌ها فقط بخشی از لیست تماشای فوتبالی‌ها در روز یکشنبه بود.

در لیست پرشمار بازی‌های این روز، چهار بازی بسیار حساس از نظر زمانی تداخل‌هایی باهم داشتند و بقیه بازی ها هم با فواصل زمانی اندک نسبت به یکدگر شروع شده و به پایان رسیدند. تقابل سرنوشت ساز جزیره با تساوی به پایان رسید، آلومینیوم در تهران دست به کار بزرگی زد و پرسپولیس را شکست داد. دو نماینده ایران در آسیا به یک باخت و یک مساوی بسنده کردند و دربی دو غول ترکیه با پیروزی فنرباغچه به پایان رسید. در این میان طارمی تک گل پیروزی بخش پورتو را زد و میلان و بارسا هم برگزار کننده آخرین بازی ها بودند.

در ادامه می توانید هر آن چه که در این روز فوتبالی رخ داد را بدون از دست دادن حتی یک واو مرور کنید:

 

01:18 – میلان از فرصت طلایی برای افزایش فاصله‌اش با ناپولی استفاده نکرد و به تساوی بدون گل مقابل تورینو رضایت داد تا به نوعی قهرمانی سری آ را به همشهری خود تعارف بزند. این تیم با تساوی امشب 68 امتیازی شد تا با دو امتیاز بیشتر نسبت به اینتری که یک بازی کمتر انجام داده، هفته سی و دوم را با صدرنشینی به پایان برساند. در آخرین بازی مهم امروز هم بارسا 3-2 لوانته را شکست داد. میزبان در دقایق 52 و 56 این بازی صاحب دو ضربه پنالتی شد که دومی را ترشتگن مهار کرد. 5 دقیقه بعد شاگردان ژاوی دو گل زدند تا از حریف پیش بیافتند ولی این کامبک تا پایان داوم نداشت و ملرو در سومین پنالتی که در دقیقه 83 برای میزبان به دست آمد بازی را به تساوی کشاند. البته این هم پایان کار نبود و دی یانگ در دومین دقیقه از وقت های اضافه گل سوم را برای آبی اناری ها زد تا فوتبالی ترین روز سال به هیجان انگیزترین شکل ممکن به پایان برسد.

* نتایج مهم این روز را برای آخرین بار مرور می کنیم:

لوانته 2-3 بارسلونا
تورینو 0-0 میلان
گالاتاسرای 0-2 فنرباغچه
سیتی 2-2 لیورپول
پرسپولیس 2-3 آلومینیوم
سپاهان 0-1 الدحیل 
شباب الاهلی امارات 1–1 فولاد


00:00 – در حالی وارد روز دوشنبه شدیم که دربی دو غول ترکیه لحظاتی پیش به پایان رسید. نیمه اول دیدار تورینو و میلان هم پایان یافت و بارسا و لوانته سی دقیقه از تقابل خود را پشت سر گذاشته‌اند:
گالاتاسرای 0-2 فنرباغچه (نتیجه نهایی)
تورینو 0-0 میلان (پایان نیمه اول)
لوانته 0-0 بارسلونا (تا دقیقه 33)



.... دیدار‌های مهمی که پیش از این به پایان رسیده بودند:
سیتی 2-2 لیورپول
پرسپولیس 2-3 آلومینیوم
سپاهان 0-1 الدحیل 
شباب الاهلی امارات 1–1 فولاد


23:40 – دو بازی نمایندگان ایران در آسیا هم به پایان رسید. فولاد در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرد و سپاهان از زدن گل مساوی باز ماند تا شب نه‌چندان موفقی برای نمایندگان کشورمان رقم بخورد.
سپاهان 0-1 الدحیل (نتیجه نهایی)
شباب الاهلی امارات 1–1 فولاد (نتیجه نهایی)
* دربی دو غول ترکیه در دقایق پایانی با برتری فنر در جریان است.
* دیدار صدرنشین سری آ مقابل تورینو همچنان 0-0 است.
* لوانته و بارسا هم از 10 دقیقه پیش بازی خود را شروع کرده‌اند.


23:30 – پورتو با درخشش مهدی طارمی میزبان خود را یک بر صفر شکست داد تا با فاصله 6 امتیاز نسبت به اسپورتینگ، صدرنشینی‌اش را تداوم ببخشد. اولونگا هم در دقیقه 84 دروازه سپاهان را باز کرد تا الدحیل یک بر صفر پیش بیافتد. در همین دقیقه فولاد هم گل برتری را وارد دروازه حریف کرد. نتایج بازی‌ها را یک بار دیگر مرور می‌کنیم:

سپاهان 0-1 الدحیل (تا دقیقه 85)
شباب الاهلی امارات 0–1 فولاد (تا دقیقه 83)
ویتوریا گیمارش 0-1 پورتو (نتیجه نهایی)
تورینو 0-0 میلان (تا دقیقه 15)
گالاتاسرای 0-۲فنرباغچه (تا دقیقه 65)


.... دیدار‌هایی که پیش از این به پایان رسیده بودند:
سیتی 2-2 لیورپول
پرسپولیس 2-3 آلومینیوم


23:15 - آخرین دیدار حساس امروز از این لحظه شروع شد. تورینو و میلان در حالی به مصاف هم رفته اند که روسونری با توجه به شکست ناپولی در بازی عصر امروز مقابل فیورنتینا، این شانس را دارد تا با کسب هر سه امتیاز، فاصله خود را با نزدیک ترین تعقیب کننده اش به چهار امتیاز افزایش دهد. نیمی از نیمه اول این دیدار با دیدارهای نمایندگان ایران در آسیا همزمان خواهد بود به همین خاطر همچنان با این صفحه همراه باشید تا از نتایج همه دیدارها مطلع شوید:

سپاهان 0–0 الدحیل (تا دقیقه 69)
شباب الاهلی امارات 0–0 فولاد (تا دقیقه 71)
ویتوریا گیمارش 0-1 پورتو (تا دقیقه 83)
گالاتاسرای 0-1 فنرباغچه (تا دقیقه 50)


22:48 - نیمه دوم بازی های نمایندگان ایران در آسیا شروع شد.
*هر دو بازی در نیمه اول با نتیجه مساوی به پایان رسید.
*نیمه اول دیدار تیم‌های گالا و فنر هم با برتری یک بر صفر زرد و لاجوردی‌ها به پایان رسید.
* آ.ا.ک هم در شبی که محمدی را در ترکیب اصلی و حاج صفی را روی نیمکت داشت مقابل آریس 2-1 شکست خورد تا دو پله سقوط کرده و در مکان پنجم لیگ یونان قرار بگیرد.
* پورتو هم تا دقیقه 60 با تک گل طارمی از حریف خود پیش است.


22:35 – یکی دیگر از بازی‌های حساس امروز به پایان رسید. آلومینیوم این دیدار را با نتیجه سه بر دو پیروز شد تا با رقم زدن یک کامبک رویایی در خانه پرسپولیس، جشن صعود به دور نیمه نهایی جام حذفی را بگیرد.



نتایج بازی‌های مهم را در این لحظه یک بار دیگر مرور می‌کنیم:
پرسپولیس 2-3 آلومینیوم (نتیجه نهایی)
سپاهان 0–0 الدحیل (پایان نیمه اول)
شباب الاهلی امارات 0–0 فولاد (پایان نیمه اول)
... بازی سیتی و لیورپول هم ساعتی پیش 2-2 شد. فنر هم تا دقیقه 30 با یک گل از گالا پیش افتاده است.



22:30 - در حالی‌که دقایق پایانی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در اوج حساسیت با نتیجه 3-2 به سود میهمان در جریان است، نیمه اول دیدار تیم‌های ویتوریا گیمارش و پورتو با نتیجه یک بر صفر به سود یاران طارمی به پایان رسید. ستاره ایرانی آبی‌ها تک گل تیمش را در دقیقه 36 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.


22:18 - در لحظاتی که هیچ گلی در بازی‌ها شاهد نیستیم توجه شما را به تصویری دیدنی از بازی سیتی و لیورپول جلب می‌کنیم؛ تصویری که بازی با پا و اعتماد به نفس بالای ادرسون را به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشته است.


22:10 - آلومینیوم 3-2 پرسپولیس (هت‌تریک ناکام آزادی در آزادی!): روی خطای گوهری در دقیقه 70 یک پنالتی برای آلومینیوم اعلام شد. آزادی زننده دو گل از سه گل آلومینیوم پشت این ضربه ایستاد ولی گوهری با مهار پنالتی که خودش داده بود مورد تشویق شدید هواداران در ورزشگاه قرار گرفت تا روحیه خود را دوباره بازیابد.


بعد از گذشت نیم ساعت، دیدار نمایندگان ایران در آسیا هم بدون گل در جریان است:
سپاهان 0–0 الدحیل (دقیقه 28)
شباب الاهلی امارات 0–0 فولاد (دقیقه 28)



22:03 - پرسپولیس 2-3 آلومینیوم (دقیقه 64 - آزادی دبل کرد...)
دربی دو غول شروع شد... 
دیدار گالاتاسرای و فنرباغچه در چارچوب هفته سی و دوم سوپر لیگ ترکیه که یکی دیگر از دیدارهای حساس امشب است، هم در این لحظه شروع شد.


21:52 - سیتی 2-2 لیورپول (نتیجه نهایی)
تقابل هیجان انگیز دو تیم که کلی موقعیت گل داشت با تساوی دو بر دو به پایان رسید. تماشای خلاصه این دیدار برای کسانی که پخش مستقیم آن را از دست دادند، به‌شدت توصیه می‌شود. با رقم خوردن نتیجه تساوی، سیتی فاصله یک امتیازی‌اش با لیورپول را حفظ کرد تا همچنان شانس اول قهرمانی لیگ جزیره باشد.



21:49 - پرسپوليس 2-2 آلومینیوم: محمد علی‌نژاد که پاس گل اول را داده بود با یک شوت سرکش در دقایق نخست نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند.


21:45 – از این لحظه شاهد برگزاری همزمان چهار دیدار حساس خواهیم بود:
(سپاهان – الدحیل / شباب الاهلی امارات – فولاد(شروع بازی) 
سیتی 2-2 لیورپول (دقیقه 85)
پرسپولیس 2-1 آلومینیوم (شروع نیمه دوم)
بازی سیتی و لیورپول تا آخرین لحظات با تساوی دو بر دو در جریان است؛ نیمه دوم پرسپولیس و آلومینیوم دقایقی پیش شروع شد و با نتیجه دو بر یک در جریان است. دو نماینده فوتبال ایران در آسیا هم از همین لحظه بازی‌های خود را شروع کردند.



21:36 - تصویر سمت راست لحظه‌ای است که داور در دقیقه 39 در میان اعتراض پرسپولیسی‌ها آن‌را پنالتی تشخیص نداد. در تصویر سمت چپ اما شاهد اعلام پنالتی برای سرخ‌پوشان در دقایق تلف شده نیمه اول بودیم که این بار اعتراض آلومینیومی‌ها را به‌همراه داشت.


21:24 - فاینورد در حالی‌که علیرضا جهانبخش را از دقیقه 54 در ترکیب داشت موفق شد میزبان خود هراکلس را در چارچوب هفته بیست و نهم  رقابت‌های اردیویسه هلند شکست دهد.


21:22 - پرسپولیس 2-1 آلومینیوم: دو دقیقه بعد از مردود شدن گل سیتی، در تهران پرسپولیس گل دوم را وارد دروازه آلومینیوم کرد. این گل را مهدی ترابی از روی نقطه پنالتی در وقت‌های اضافه نیمه اول به ثمر رساند تا تیمش برنده راهی رختکن شود.


21:20 - سیتی یک بار دیگر دروازه لیورپول را باز کرد تا برای سومین مرتبه از این تیم پیش بیفتد. داور بعد از بازبینی صحنه اما گل رحیم استرلینگ را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.



21:08 - تصویری از لحظه خروج فرشاد فرجی از زمین مسابقه پرسپولیس - آلومینیوم؛ او در دقیقه 24 به دلیل مصدومیت جای خود را به سعید آقایی داد.



21:06 - واکنش سرمربیان دو تیم به گل زودهنگام لیورپول در نیمه دوم که فاصله در صدر را دوباره به یک امتیاز کاهش داد.



21:05 - حامد لک که همچنان مورد غضب یحیی گل محمدی قرار دارد از روی سکوها نظاره گر بازی امشب پرسپولیس - آلومینیوم است.


21:03 - سیتی 2-2 لیورپول (گل تساوی در اولین دقیقه نیمه دوم!): لیورپول نیمه دوم را تهاجمی شروع کرد و روی همکاری دو ستاره آفریقایی خود بازی را در همان دقیقه نخست به تساوی کشاند. سادیو مانه این گل را در دقیقه 46 به ثمر رساند.


20:55 - پرسپولیس 1-1 آلومینیوم: روی اشتباه هنانوف و توپگیری علی‌نژاد، محمدرضا آزادی دروازه پرسپولیس را باز کرد تا شاگردان رحمتی خیلی زود کار را به تساوی بکشانند.

 


20:43 - پرسپوليس 1-0 آلومینیوم: تنها 9 دقیقه برای به ثمر رسیدن گل اول میزبان نیاز بود و احسان پهلوان با شوت دقیقی که عکس آن را می‌بینید دروازه پورحمیدی را باز کرد.


20:47 - سیتی 2-1 لیورپول (پایان نیمه اول)


20:38 - سپاهان بعد از پیروزی شیرین سه بر یک مقابل پاختاکور در گام نخست، امشب باید مقابل الدحیل به میدان برود؛ تیمی که در بازی اول شکست خورده است. ترکیب منتخب محرم نویدکیا در بازی امشب که از ساعت 21:45 شروع می‌شود به شرح زیر خواهد بود:
رشید مظاهری، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، سروش رفیعی، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده، شهریار مغانلو



20:37 - سیتی 2-1 لیورپول: اگر کانال را عوض کردید و حواستان گرم بازی پرسپولیس و شروع توفانی این تیم شد باید بگوییم که گابریل ژسوس دروازه لیورپول را برای بار دوم باز کرد. داور به کمک VAR این گل را پذیرفت تا سیتی دوباره فاصله‌اش با لیورپول در صدر را به چهار امتیاز برساند.



20:22 - لورکوزن 0-0 بوخوم (نتیجه نهایی): در یکی از دیدارهای هفته بیست و نهم بوندس‌لیگا لورکوزن در حالی‌که سردار آزمون را به دلیل سرماخوردگی در اختیار نداشت، برابر بوخوم متوقف شد.


20:20 - مهدی قایدی یکی از دو ستاره ایرانی تیم شباب الاهلی پیش ساعتی پیش از شروع بازی امشب و در حین بازدید تیم‌ها از زمین در جمع فولادی‌ها حضور یافته و با آنها عکس یادگار گرفت.




20:18 - ترکیب فولاد برای بازی امشب مقابل شباب الاهلی به این شرح خواهد بود. بازی دو تیم از ساعت 21:45 شروع می‌شود. فولاد در بازی اول مقابل الغرافه به تساوی بدون گل رسید و شباب الاهلی هم مقابل نماینده ترکمنستان با تساوی یک بر یک متوقف شد. در ترکیب تیم شباب الاهلی نام احمد نوراللهی دیده می‌شود ولی مهدی قایدی مقابل فولاد ذخیره است.



20:12 - سیتی 1-1 لیورپول: خیلی زود پاسخ گل سیتی را داد و توسط دیه‌گو ژوتا بازی را به تساوی کشاند. بهترین گلزن لیورپول بعد از صلاح، این گل را روی پاس آرنولد به ثمر رساند که در بازگشت دوباره به ترکیب پس از مصدومیت دوباره موثر ظاهر شده است. اختلاف دو تیم در جدول دوباره به یک امتیاز کاهش یافت.


20:05 - کوین دی برون تنها 5 دقیقه بعد از شروع بازی موفق شد دروازه لیورپول را باز کند. بعد از اولین حمله خطرناک سیتی که به گل تبدیل نشد، شوت دی بروین بعد از برخورد به مدافع لیورپول به گل اول میزبان تبدیل شد. (واکنش دو سرمربی در لحظه به ثمر رسیدن گل را در عکس زیر مشاهده می‌کنید.)



20:00 - اولین بازی حساس امروز شروع شد. مارتین تیلور، داور باتجربه انگلیسی با سوت خود، شروع دیدار سیتی و لیورپول را راس ساعت تعیین شده اعلام کرد. یورگن کلوپ این‌گونه نظاره‌گر شروع بازی سرنوشت ساز امروز تیمش بود.



19:47: هواداران دو تیم لیورپول و سیتی در حال ورود به ورزشگاه اتحاد هستند.
 

 



19:45 - ستاره‌های لیورپول در حال آماده شدن برای تقابل حساس امشب. آنها با پیروزی در این دیدار می‌توانند صدر را از چنگ سیتی دربیاورند.



19:30 - هشتگ بازی سیتی و لیورپول ترند شماره یک ورزشی توئیتر است.


19:20 – پرسپولیس  و آلومینیوم از ساعت 20:30 یکی از دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی را برگزار خواهند کرد. با توجه به اینکه اراکی‌ها طی این دو سال اخیر دو بار پرسپولیس را شکست داده‌اند، شاگردان یحیی امشب کار سختی مقابل میهمان خود خواهند داشت. ترکیب دو تیم دقایقی پیش به شرح زیر اعلام شد:
پرسپولیس: احمد گوهری، فرشاد فرجی، وحدت حنانوف، رامین رضاییان، علی نعمتی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شرزود تمیروف، امید عالیشاه
آلومینیوم: حسین پورحمیدی، رامتین سلیمان‌زاده، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، میثم مجیدی، مصطفی احمدی، محمود قائدرحمتی، علیرضا نقی‌زاده، اسماعیل شریفات، محمد علی‌نژاد و محمدرضا آزادی.


19:00 - از ساعت 20 امشب در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر، یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل لیگ جزیره و فوتبال اروپا شروع خواهد شد. تقابل سیتی و لیورپول شاید تعیین کننده قهرمان این فصل باشد. با توجه به روند نتیجه گیری دو تیم در طی این چند ماه اخیر، چنین تصوری قطعا به واقعیت نزدیک خواهد بود. دو تیم در بازی امشب با ترکیب زیر به میدان می‌روند:
منچسترسیتی: ادرسون، کایل واکر، جان استونز، ایمریک لاپورت، ژائو کانسلو، رودری، کوین دی‌بروین، برناردو، گابریل ژسوس، فیل فودن و رحیم استرلینگ
لیورپول: آلیسون بکر، الکساندر آرنولد، ماتیپ، فن دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، سادیو مانه، دیه‌گو ژوتا و محمد صلاح