در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، لیونل مسی ستاره تیم ملی آرژانتین و آن زمان پاری‌سن‌ژرمن به حمایت از لائوتارو مارتینس پرداخت؛ ستاره ۲۵ ساله اینتر در ترکیب تیم ملی کشورش اصلا روزهای خوبی را در قطر سپری نمی‌کرد.

او در دیدار مقابل استرالیا در مرحله یک‌هشتم نهایی چند موقعیت طلایی را از دست داد، اما شانس آورد که آلبی سلسته با درخشش لئو مسی توانست با نتیجه دو بر یک از سد حریفش عبور کند و به جمع هشت تیم برتر جام راه یابد. مارتینس در آن جام و با احتساب بازی مرحله یک‌هشتم، چهار بار برای آرژانتین به میدان رفت اما نتوانسته بود گلی به ثمر برساند و همین موضوع باعث شد تا بسیاری او را مورد انتقاد قرار دهند و اعلام کنند که مارتینس به سندروم لوکاکو (اشاره به گل نزدن) مبتلا شده است!

با این حال مسی تمامی این حرف‌ها را بیهوده خواند و در دفاع از هم‌تیمی‌اش گفت: لائوتارو بازیکن بسیار مهمی برای ماست. او مهاجمی است که با گل‌زنی زندگی می‌کند. خوش‌شانسیم که او را در تیم ملی داریم و حالا باید خودمان را برای مرحله یک‌چهارم نهایی آماده کنیم، چون هرچیزی ممکن است رخ دهد.

در مثل جای هیچ مناقشه‌ای نیست و به نظر می‌رسد شهاب زاهدی مهاجم تازه‌وارد پرسپولیس نیز به این سندروم دچار شده و نیاز به حمایت بیشتر از سوی یحیی گل‌محمدی، کاپیتان و بزرگ‌ترهای تیم پرسپولیس دارد.