به گزارش "ورزش سه"، دِست امیدوار بود که بتواند با عملکردش در تمرینات و دیدارهای دوستانه پیش فصل نظر مثبت ژاوی را جلب کند اما این اتفاق رخ نداد. 

سرمربی بارسلونا صراحتا اعلام کرد که او جایی در برنامه‌اش برای فصل پیش رو ندارد و بهتر است هرچه زودتر این باشگاه را ترک کند تا فرصت بازی در تیم دیگری را در فصل 24-2023 داشته باشد. 

بارسلونا دقایقی پیش خبر جدایی این بازیکن را به صورت رسمی اعلام کرد. او با امضای قراردادی قرضی و به مدت یک فصل راهی آیندهوون شده است. بند خرید در پایان فصل هم در این قرارداد گنجانده شده است. 

این مدافع در هلند به دنیا آمده اما تابعیت آمریکا را دارد و برای تیم ملی فوتبال این کشور هم بازی می‌کند و حالا پس از چند سال دوری بار دیگر به کشوری که در آن به دنیا آمد بازخواهد گشت و امیدوار است که بتواند استعدادش را باز هم در فوتبال هلند به نمایش بگذارد. 

1913047

دِست مجموعا 72 بازی با پیراهن بارسلونا انجام داده و سه گل هم به ثمر رسانده است. او در تابستان 2020 از آژاکس به بارسا پیوست اما نتوانست ثبات مدنظر را در این تیم به دست آورد و خودش را به ترکیب تحمیل کند. 

مبلغ این انتقال هنوز به صورت رسمی اعلام و تایید نشده اما منابع هلندی مدعی شده بودند که دِست با مبلغی نزدیک به 10 میلیون یورو راهی آیندهوون شده است.

این بازیکن پیشنهادی رسمی و جدی از باشگاه نیس فرانسه هم داشت اما تصمیم گرفت به فوتبال هلند که سابقه حضور در آن را هم داشت برگردد.