به گزارش "ورزش سه"، ایوان تونی ادعا کرد که جزئیات شرط‌بندی او به این دلیل قبل از جام جهانی مشخص شده که فردی قصد داشته جای او را در تیم ملی انگلیس بگیرد.

تونی، مهاجم برنتفورد، در ماه می به مدت 8 ماه از حضور در فوتبال محروم شد و پس از اعتراف به 232 مورد نقض قوانین شرط‌بندی اتحادیه فوتبال انگلیس، 60 هزار یورو جریمه شد.

با این حال، اتهامات مربوط به شرط‌بندی او برای اولین بار ماه‌ها قبل و پنج روز قبل از اینکه گرت ساوت‌گیت لیست تیم ملی انگلیس برای جام جهانی قطر را اعلام کند، منتشر شد.

شش روز پس از حذف او توسط ساوت‌گیت، تونی توسط اتحادیه فوتبال انگلیس متهم شد. او پس از ماه‌ها سکوت در این باره گفت: "از ابتدا احساس می‌کردم زمانی که آن‌ها تصمیم گرفتند همه‌چیز را بیان کنند با زمان خط خوردن از لیست تیم ملی، کمی تصادفی بود. بله من الان محروم هستم، اما بزرگترین مجازات این بود که در جام جهانی بازی نکنم. در طول زمانی که گذشته خیلی بیشتر هم آسیب دیده‌ام. مثل اینکه کسی می‌خواست جای من را بگیرد، از بازی کردن من برای انگلیس جلوگیری کرد."

1913556

او در ادامه مصاحبه‌اش درمورد این محرومیت گفت: "در آن زمان این چیزی بود که در ذهنم شکل گرفت. این رؤیای همه است که در جام جهانی بازی کنند و سپس من را نیز محروم کردند. مثل یک ضربه دوم مرحله‌ای بود. من را از جام جهانی محروم کردند، قبل از آن اجازه داده بودند که بازی کنم و بعد من را محروم کردند؟ اصلا این را متوجه نمی‌شوم."

او درمورد پیامدهای تلقی شدن به عنوان یک «شرط‌بند» صحبت کرد. تونی فاش کرد شرط‌بندی را از 15 سالگی شروع کرده است. او همچنین اصرار داشت که در طول مصاحبه 5 ساعته خود هنگام بازجویی دروغ نگفته، اما اعتراف کرد که نمی‌تواند برخی از جزئیاتی را که از او پرسیده شده را به خاطر بیاورد.

1913557

تونی گفت: "وقتی به مکان‌های خاصی می‌روم، شاید بعضی‌ها نخواهند با من ارتباط برقرار کنند. یادم می‌آید زمانی که اولین اتهامات مطرح می‌شد، می‌خواستم به رستورانی بروم و آن‌ها می‌گفتند "نه، ما به شما اجازه ورود نمی‌دهیم." [گفتم] منظور شما چیست؟ [آن‌ها گفتند] "به دلیل ادعاها، ما به شما اجازه ورود نمی‌دهیم" یا چیزی شبیه به این. خیلی گیج شدم. شما یک رستوران هستید، چگونه می‌توانید به دلیل شایعاتی که وجود داشت اجازه ندهید، کسی وارد شود؟ واقعا گیج شدم. به خاطر کل این رسوایی ماشینم را بیمه نکردند. خیلی عجیب بود."

تونی نمی‌تواند تا ماه آینده تمرین کند و همچنین تا ژانویه فوتبال بازی کند.