به گزارش "ورزش سه"، فیلومنا کانسلو، مادر این مدافع پرتغالی، نزدیک به 9 سال قبل و در یک سانحه تصادف خودرو جان خودش را از دست داد. 
این بازیکن که حالا 27 سال دارد ضربه شدیدی از این اتفاق خورد و حالا فاش کرده که تمام زندگی او تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته و حتی دیگر از فوتبال بازی کردن هم لذت نمی‌برد و در حال تصمیم‌گیری برای جدایی از دنیای فوتبال بوده است. 
کانسلو به چمپیونز جورنال گفت:«شخصیت او شباهت زیادی به من داشت. فقط خودم می‌دانم که برای من چه کار کرد؛ مشکلاتی که هر دوی ما پشت سر گذاشتیم، مکالماتی که با هم داشتیم وقتی هیچ پولی در خانه نبود. من به او می‌گفتم که هر کاری می‌کنم تا آینده بهتری داشته باشد تا هرگز دیگر مجبور به کار کردن نباشد و امروز با وجود این که او بین ما نیست اما هر کاری می‌کنم تا به من افتخار کند.»

 


این ملی‌پوش پرتغالی با اشاره به شرایط فعلی‌اش اضافه کرد:«او فردی سرزنده بود و حتی اگر خسته هم بود همیشه برای من و برادرم وقت داشت. امروز هم من سعی می‌کنم کاری کنم که خانواده‌ام نیاز به هیچ چیزی نداشته باشند. سعی می‌کنم عشقی که او به من داده را به دخترم و به همسرم منتقل کنم.»
او درباره احساسی که پس از فوت مادرش تجربه کرد اظهار داشت:«وقتی مادرم را از دست دادم احساس کردم زیر آوار هستم. شبیه روبات شده بودم، کارهایم را می‌کردم و فقط روزها را می‌گذراندم. وقتی مادرم را از دست دادم، از فوتبال لذت نمی‌بردم. بازی می‌کردم چون مجبور بودم. واقعا در فکر ترک فوتبال بودم چون دیگر برایم ارزشی نداشت.»
این مدافع سیتی ادامه داد:«حالا حتی وقتی دستاورد مهمی هم دارم باز این احساس در من وجود دارد. انگار که یک جای خالی در قلبم دارم چون حضور فیزیکی او کنارم نیست. در پرتغال همیشه به آرامگاهش می‌روم. در کنار او احساس خوبی دارم. این کار روحم را جلا می‌دهد و به من کمک می‌کند که خوشحال‌تر زندگی کنم.»