به گزارش "ورزش سه" سازمان لیگ برتر نامه مهدی تاج به مهدی کشوری، سرپرست این سازمان، منتشر کرد که رئیس فدراسیون فوتبال در آن از پیگیری مسئله حق پخش و درآمدزایی باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی در مجلس شورای اسلامی از طریق اصلاحات پیشنهادی برنامه هفتم توسعه خبر داده است. براساس این نامه:
بنا به درخواست جمعی از مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال ایران، برای تحقق به رسمیت شناختن حق پخش در برنامه توسعه هفتم فدراسیون فوتبال به پیگیری موضوع از ریاست مجلس و جمعی از نمایندگان اقدام کرده است. خوشبختانه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه توسعه هفتم موضوع حق پخش را در نظر گرفته‌اند. 

به منظور حرفه‌ای‌سازی ورزش و حمایت از باشگاه‌داری در اصلاحات پیشنهادی برنامه هفتم توسعه، پیشنهاد کرده‌اند که برای حرفه‌ای‌سازی اقدامات زیر انجام شود به نحوی که باشگاه‌های حرفه‌ای بتوانند تا پایان برنامه از شیوه‌های درآمدزادیی پایدار (فعالیت‌های تجاری و اقتصادی، حق پخش رسانه‌ای، درآمدهای روز بازی) بهره‌مند گردند. 

1914886

همچنین در این نامه آمده است:

در این پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان به نمایندگی از فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی، همه درآمدهای کسب شده از محل تبلیغات محیطی و تبلیغات روی لباس تیم‌ها که تصاویر آن در برنامه‌های مختلف از سازمان صدا و سیما پخش شود را به ردیف درآمدی شماره 140184 نزد خزانه‌داری کل واریز کند. سازمان صدا و سیما نیز باید همه درآمدهای قبل، حین و بعد از مسابقات ورزشی تیم‌های ایرانی اعم از باشگاهی و ملی را به همین حساب واریز نماید و کل این مبلغ به نسبت پنجاه درصد سهم وزارت ورزش و جوانان به نمایندگی باشگاه‌ها و 50 درصد سهم سازمان صدا و سیما تقسیم می‌شود. 

در بخش دیگری از این نامه که به امضای رئیس فدراسیون فوتبال رسیده آمده: 

ضمنا در بند ظ این پیشنهاد می‌بایست ده درصد منابع درآمدی حاصل از پخش محتوای ورزشی در سامانه نمایش آنلاین ( وی او دی)، تلویزیون تعاملی (آی پی تی وی)، وبسایت‌ها به ردیف درآمدی تعریف شده نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. وجوه واریزی به نسبت مساوی بین وزارت ورزش و سازمان صدا و سیما تقسیم می‌شود. سهم پرداخت شده به وزارت ورزش از منابع مندرج در بندهای الف و ب به باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی تعلق دارد و دراختیار آنها قرار می‌گیرد.  

در پایان این نامه نیز اشاره می‌شود که: این پیشنهاد می‌بایست به تصویب اعضای کمیسیون تلفیق مجلس برسد. 
باید دید براساس این نامه که به تاریخ امروز 2 شهریور و به امضای مهدی تاج برای سازمان لیگ برتر فرستاده شده سرانجام فوتبال ایران می‌تواند چالش درآمدزایی و حق پخش و تبلیغات را یک بار برای همیشه حل کند.