به گزارش "ورزش سه" خرداد سال 85 و بعد از یک فصل حضور در تیم راه آهن، خداداد عزیزی ستاره فوتبال ایران کفش‌هایش را آویخت و از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. خداداد در حالی فوتبال را کنار گذاشت که 35 سال سن داشت و همه می‌دانند که بازیکنانی در این سطح گاهی تا سنین بالاتری بازی می‌کنند. 

اما خداداد چهارم خرداد ماه هجده سال پیش، و تنها چند روز قبل از شروع رقابت‌های جام جهانی 2006 اعلام کرد که می‌خواهد به خانواده و مسائل شخصی‌اش بیشتر بپردازد و به همین دلیل فوتبال را کنار می‌گذارد. او زمانی که خداحافظی کرد قرارداد یک‌ساله‌اش با راه آهن به پایان رسیده بود. 

این ستاره فوتبال ایران در حالی با لباس راه آهن خداحافظی کرد که یک نیم فصل را هم با تیم دسته اولی عقاب سپری کرده بود. خداداد البته خیلی سریع بعد از خداحافظی به عنوان سرمربی ابومسلم به فوتبال بازگشت. او در طی سال‌های فوتبالش در یازده تیم مختلف حضور پیدا کرد. ابوملسم، فتح، بهمن، پرسپولیس، کلن، سن خوزه، النصر، پاس، آدمیراواکر، عقاب و راه آهن تیم‌هایی هستند که او در آنها بازی کرد. 

عزیزی در مدت زمان فوتبالش 45 بار پیراهن تیم ملی را نیز به تن کرد هرچند شاید اگر برخی اتفاقات نیز باعث شد تا تعداد بازی‌های ملی او نسبت به توانایی و محبوبیت و همچنین ستاره‌های همنسلش کمتر باشد. خداداد همراه نسل طلایی فوتبال ایران حضور در جام جهانی 98 را پس از ده سال دوری تجربه کرد و ستاره ایران در رقابت‌های جام ملت‌های 96 امارات بود. از جمله گل مهم و تاریخی‌اش به استرالیا که تبدیل به خاطره انگیزترین قاب تاریخ فوتبال ایران شد. او یازده گل هم برای تیم ملی زد که در میانشان گل‌های مهمی دیده می‌شود از جمله گلش به استرالیا که تبدیل به ماندگارترین لحظه تاریخ فوتبال ایران شد.