به گزارش "ورزش‌سه"، انتخابات هیئت فوتبال استان فارس در تاریخ دوم اسفندماه ۱۴۰۱ با اما و اگرهای بسیار برگزار گردید و حالا چندین ماه پس از این انتخابات پرحاشیه دادگستری کل استان فارس رأی به لغو آن داده است و طبق حکم دادگاه، انتخابات هیات فوتبال استان فارس باید دوباره برگزار شود.

یکی از مشکلات اصلی این انتخابات که سبب ابطال آن شد، تایید صلاحیت فردی بود که انتقادات زیادی نسبت به او و سوابق شغلی‌اش وجود داشت و در سوی دیگر همین فرصت از یکی از ملی‌پوشان سابق فوتبال ساحلی ایران گرفته شد، تا از آن همان برهه شبهات زیادی درباره صحت و سلامت انتخابات برگزار شده به وجود بیاید.

پس از این اتفاقات بود که دادستانی عمومی و انقلاب استان فارس به صورت مستقیم به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود پیدا کرد و با انجام تحقیقات گسترده و بررسی مدارک و مستندات موجود، در دو مرحله دادگاه بدوی و دادگاه تجدیدنظر، رای به ابطال انتخابات هیئت فوتبال استان فارس و لزوم برگزاری مجدد انتخابات مذکور صادر گردید.

همواره برگزاری انتخابات هیئت‌های فوتبال در استان‌های مختلف با حواشی زیادی همراه بوده است، اما در واقع این برای اولین مرتبه است که دادستانی به صورت مدعی العموم ورود می‌کند و نتیجه انتخابات را رد کرده است.
حالا باید دید تاریخ بعدی برای معرفی رئیس هیئت فوتبال استان و سایر تصمیم‌سازانش چه زمانی خواهد بود.

1916848