به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا همیشه علاقه زیادی به مارچلو بیلسا داشته و بارها از او به‌عنوان سرمربی مورد علاقه خود نام برده است. به نظر می‌رسد این سرمربی آرژانتینی نقش زیادی در حضور پپ گواردیولا در عرصه سرمربیگری داشته و در واقع این مارچلو بیلسا بوده که در اواخر دوران حضور پپ در زمین، او را متقاعد کرده که بعد از خداحافظی در این زمینه فعالیت کند. البته مارچلو بیلسا در طول دوران مربیگری خود و به خصوص در سال‌های اخیر چندان در فتح عناوین قهرمانی موفق عمل نکرده و همین حدود دو ماه پیش از سمت هدایت لیدزیونایتد نیز اخراج شد. 

حالا پپ گواردیولا که در دوران مربیگری خود متخصص فتح عناوین متوالی بوده، مدعی شد اگر بارسلونا یک‌دهه پیش نیز در اختیار مارچلو بیلسا بود می‌توانست به قهرمانی‌های فراوانی دست یابد. گواردیولا پس از اخراج بیلسا از لیدز در ماه فوریه، به او ادای احترام کرده و دوران حضور این سرمربی در الندرود را درخشان توصیف کرد.

پپ گواردیولا گفت: "بارسلونای تحت هدایت من در آن دوران را به مارچلو بیلسا بدهید و در این‌صورت خواهید دید که این سرمربی چگونه موفق به فتح عناوین متوالی شده و جام‌های زیادی را به‌دست خواهد آورد. با تمام احترامی که برای بازیکنان لیدز قائل هستم، اما اگر این تیم را به من بدهید من همچنان در چمپیونشیپ باقی خواهم ماند."