به گزارش "ورزش سه"، فیفا برای محرومیت 15 ساله لوئیس روبیالس از تمامی فعالیت‌های فوتبالی تلاش خواهد کرد.

روسای اتحادیه‌های فوتبال اسپانیا از روبیالس خواستند که از سمت خود استعفا دهد و گفتند که رفتار "غیرقابل قبول" او باعث "آسیب شدید به چهره فوتبال اسپانیا" شده است.

این تصمیم به دنبال تهدید فیفا مبنی بر محرومیت تیم‌های ملی و باشگاه‌های اسپانیا از حضور در رقابت‌های بین‌المللی صورت گرفت.

منابع درگیر در روند انضباطی به میل اسپورت گفته‌اند که فیفا برای محرومیت روبیالس تا 15 سال -حداکثر مجاز در اساسنامه- تلاش می‌کند. این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در صورت اعتراض، علیه تیم‌ها و باشگاه‌های اسپانیایی اقدام کنند.

روبیالس به تازگی به مدت 90 روز از سوی فیفا محروم شد، اما او در انتظار حمایت فدراسیون فوتبال اسپانیا هنگام تحقیقات داخلی در مورد رفتار ناشایست خود بود.

1917251

پس از یک جلسه پنج ساعته در روز دوشنبه، اتحادیه فوتبال اسپانیا تایید کرد که آن‌ها اکنون از روبیالس خواسته‌اند تا از سمت خود کناره گیری کند.

همچنین مشخص شد که یکی از آخرین اقدامات روبیالس قبل از محرومیت این بود که به فدراسیون فوتبال اسپانیا دستور داده بود به یوفا نامه بنویسد و از مداخله دولت شکایت کنند. به این ترتیب فدراسیون تعلیق شود، که در این صورت تیم ملی آن‌ها و باشگاه‌ها به طور خودکار از حضور در مسابقات اروپایی محروم می‌شوند.

با این حال، یوفا این درخواست را رد کرد، زیرا روند انضباطی توسط فیفا انجام می‌شود و اکنون نامه اسپانیایی‌ها را بی اعتبار می‌داند زیرا آن‌ها پدرو روچا را به عنوان رئیس موقت به رسمیت می‌شناسند.