به گزارش "ورزش سه"، روز جمعه لوئیس روبیالس در مجمع فدراسیون فوتبال اسپانیا حاضر شد تا در مورد اقدام غیراخلاقی خود هنگام اهدای مدال قهرمانی جهان به جنی هرموسو توضیح بدهد.

اعلام شده بود او در این جلسه استعفا خواهد داد، ولی در چرخشی 180 درجه‌ای صراحتا گفت که هرگز استعفا نمی‌دهد، چرا که اقدام او با توافق طرف مقابل بوده و هرگز کاری انجام نداده که به خاطرش استعفا بدهد. زمانی که او چند بار تکرار می‌کرد استعفا نخواهد داد، نیمی از حاضران در سالن تشویقش کردند، از جمله مربی فعلی تیم ملی اسپانیا، لوئیس دلافوئنته.

1916823

به همین دلیل اعلام شد که او باید به فدراسیون فوتبال برود و توضیح بدهد چرا روبیالس را تشویق کرده است. دلافوئنته روز یکشنبه در بیانیه‌ای رسمی اقدام روبیالس را محکوم کرده بود که با تشویق های او در سالن همخوانی نداشت.

1887937

طبق گزارش آاس، دلافوئنته دیروز مقابل هیئت مدیره فدراسیون فوتبال اسپانیا توضیحات خودش را ارائه داد و توانست آنها را متقاعد کند که به کارش ادامه دهد. به این ترتیب دلافوئنته از خطر اخراج فرار کرد و روز جمعه فهرست تیم ملی اسپانیا برای دو بازی برابر گرجستان و قبرس در مقدماتی یورو 2024 را اعلام خواهد کرد. این در حالی است که خورخه ویلدا، مربی تیم فوتبال زنان اسپانیا، به دلیل اقدام مشابه دلافوئنته در یک‌قدمی اخراج قرار دارد.