به گزارش "ورزش سه"، رفتار زشت و نامناسب روبیالس با جنی ارموسو پس از قهرمانی تیم ملی زنان اسپانیا در جام جهانی 2023 باعث شد که انتقادهای شدیدی از او مطرح شود. 

موجی که علیه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به راه افتاد به جایی رسید که علیرغم ادعای او مبنی بر این که حاضر نیست از سمتش کناره‌گیری کند، فیفا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت او حداقل تا 90 روز به حالت تعلیق درخواهد آمد تا رسیدگی لازم به اقداماتش انجام شود. 

حالا کمیته روسای منطقه‌ای فدراسیون فوتبال اسپانیا هم نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داده و از روبیالس خواسته که هرچه زودتر از سمتش به عنوان رئیس این سازمان استعفا دهد. 

1915334

در بخشی از این بیانیه آمده است: «پس از اتفاقات اخیر و رفتارهای غیرقابل قبولی که از آسیب جدی به وجهه فوتبال اسپانیا وارد کرده است، روسا از آقای لوئیس روبیالس می‌خواهند که فورا از سمتش به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال این کشور استعفا دهد.»

به نظر می‌رسد که شرایط برای روبیالس کاملا بحرانی شده و او حالا چاره‌ای جز کناره‌گیری از سمتش و قبول اشتباهاتی که انجام داده ندارد. پیش از این گفته شده بود که فیفا به دنبال اعمال محرومیت 15 ساله برای او است.