به گزارش ورزش سه، رضا عنایتی با برگزاری یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران در خصوص تیم امید پاسخ داد. او در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست درباره شرایط آماده‌سازی تیمش صحبت کرد و ضمن تشکر از امیر قلعه‌نویی اعلام کرد بازیکنان او پس از تورنمنت غرب آسیا پیشرفت خوبی داشته‌اند و حتی توانایی حضور در تیم بزرگسالان را هم دارند.

عنایتی گفت: بازی‌های هانگژو حساسیتی را در جامعه فوتبال ایجاد کرده و ما پیش از آن هم یک تورنمنت بسیار مهمی دارم که باید به ازبکستان برویم و پس از یک هفته بازی‌هایمان در هانگژو آغاز می‌شود‌. کار فوق‌العاده سختی داریم، به دلیل اینکه آن زمان طلایی را که می‌توانیم بازی‌های تدارکانی خوبی داشته باشیم، از دست دادیم. از بدو ورود من، خیلی سریع تیم را جمع کنیم. می‌دانید وقتی تیم‌ها بازی‌هایشان تمام می‌شود و به استراحت می‌روند، جمع کردن یک‌ تیم راحت نیست. من یک لیست ۵۰ نفره داشتم که نمی‌توانستم تغییر زیادی در آن ایجاد کنم اما شرایط فوتبال ما طوری است که بتوانیم در شرایط سخت هم با کمک یکدیگر کارهای بزرگی انجام بدهیم.

ویدئو: 309510

سرمربی تیم امید ادامه داد: ما بعد از ۵ روز به تورنمنت غرب آسیا رفتیم و شرایط فوق‌العاده سختی برایمان ایجاد شود‌. من ذهنیت این را که بازی‌های غرب آسیا تا این حد جدی باشد، نداشتم. می‌دانستم شرایط بدنی بچه‌ها خیلی مناسب نیست اما وارد مسابقات شدیم. شرایط فوتبالی بچه‌ها بد نبود اما از لحاظ بدنی شرایط خوبی نداشتیم. خدا کمک کرد تا فینال رفتیم اما می‌دانید در بازی فینال چه جوی وجود داشت و چه اتفاقاتی رخ داد. فکر می‌کنم بازی‌های تدارکاتی خوبی برای ما شد؛ هر چند که برخی از دوستان دنبال بهانه بودند که آن بازی‌ها را بزرگ کنند و شرایط سختی برای ما ایجاد کنند.

او با اشاره به اردوی تیم امید در ترکیه گفت: خیلی تلاش کردیم که پیش از لیگ یک اردو داشته باشیم اما می‌دانید که جمع کردن بازیکنان از باشگاه‌هایشان خیلی سخت است. واقعا باید از تمام باشگاه‌ها و مدیرعامل‌ها و مربیان عزیز که دوستان من هستند، تشکر کنم؛ واقعا با ما همکاری کردند و ما به اردوی ترکیه رفتیم. خدا را شکر شرایط خوب است و بعد از تورنمنت عراق، خیلی از بازیکنان ما که تیم نداشتند و یا بازی نمی‌کنند، شرایط فوق‌العاده خوبی در لیگ دارند و اعتماد مربیان‌شان را جلب کرده‌اند. این، یک اتفاق خوب برای فوتبال ما است.

ویدئو: 309513

عنایتی را اشاره به صحبت‌های امیر قلعه‌نویی درباره تغییر نسل تیم ملی عنوان کرد: شما می‌دانید که ما زیرمجموعه تیم ملی بزرگسالان بودیم و آقای قلعه‌نویی هم دیروز صحبت کردند که کم کم باید شرایط تیم ملی را تغییر بدهیم و جوان اضافه کنیم. فکر می‌کنم که ما در تیم امید، بازیکنان باکیفیت زیادی داریم و الان هم چند نفر به تیم ملی دعوت شده‌اند و ما از آقای قلعه‌نویی که با ما همکاری خیلی خوبی داشتند، خواهش کردیم که این بازیکنان را در اختیار ما بگذارند و ایشان هم قبول کردند. انشالله بدون حاشیه و جوسازی در مسابقات هانگژو و مقدماتی عملکرد خوبی داشته باشیم و از اعتبار فوتبال کشورمان دفاع کنیم.