به گزارش ورزش سه، رضا عنایتی که امروز در یک نشست خبری طولانی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد، در بخشی از این کنفرانس در واکنش به این پرسش که آیا عدم نتیجه‌گیری در مسابقات پیش رو و همچنین ناکامی در صعود به المپیک او را نگران نمی‌کند، گفت: این تیم مربی خارجی خوب هم داشته و نتیجه نگرفته است. من اصلا نگران این موضوع نیستم. فکر می‌کنم همیشه یک سریال تکراری برای تیم امید اتفاق افتاده است؛ عدم همکاری باشگاه‌ها با تیم امید و حتی سرمربیان پیشین تیم ملی با تیم امید‌. ما سعی کردیم با ارتباطی که با سرمربی بزرگسالان داریم، تعامل خوبی داشته باشیم. درست است زمان زیادی از دست داده‌ایم اما من اصلا به این موضوع که موفق نشوم، فکر نمی‌کنم.

او ادامه داد: تمام تلاش‌مان را با بچه‌ها انجام می‌دهیم و مطمئن باشید هر اتفاقی که رخ داده و رخ می‌دهد،  اصلا برای من مهم نیست. من رو به جلو نگاه می‌کنم. حساسیت کار را برای بچه‌ها توضیح دادیم و آنها هم می‌دانند که می‌توانند جزئی از تاریخ شوند. این فرصتی است که شاید هیچوقت به دست نیاید. شما می‌دانید که آخرین دوره المپیک است که انجام می‌شود و یک فرصت تاریخی برای بچه‌ها است و من هر روز سر تمرین و جلسات در این مورد صحبت می‌کنم و می‌گویم بیایید برگی از تاریخ شویم و همیشه از طرف جامعه فوتبال یاد شوید. ما سعی و تلاش خودمان را می‌کنیم و نمی‌توانیم بگوییم صد درصد به موفقیت می‌رسیم اما مطمئن باشید تمام ظرفیت‌مان را می‌گذاریم که به موفقیت برسیم.

1882250

عنایتی همچنین در خصوص چالش‌هایی که پیش از انتخاب او بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک وجود داشت، توضیح داد: از زمانی که هدایت تیم امید بر عهده گرفتم، شرایط بد ندیدم. بعد از ۳-۴ روز ما یک جلسه خوبی با دوستان در کمیته ملی المپیک داشتیم و روابط بسیار خوب بود و همه نگران بودند که فرصتی را از دست دادیم و باید سریعا شرایط را به حالت عادی برگردانیم. من تا این لحظه هم اخبار بدی از سمت فدراسیون و کمیته ملی المپیک نشنیدم و هر چیزی را که خواستیم، در اختیارمان گذاشتند.‌ نمی‌توانیم بگوییم در حد عالی اما در حد توان به ما کمک کردند، چون شرایط کشور را همه می‌دانیم و فکر نمی‌کنم اختلافی وجود داشته باشد. همه در یک جهت کمک می‌کنند که این تیم برود و نتایج خوبی بگیرد‌.

سرمربی تیم امید همچنین عنوان کرد: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم و همانطور که گفتم جام باشگاه‌ها ۴۰ درصد ظرفیت ما را گرفت و این ۴۰ درصد خیلی می‌تواند در روند بازی‌های هانگژو تاثیرگذار باشد ولی بازیکنان فوق‌العاده‌ای داریم. من از بعضی مسائل ناراحت بودم اما هم در تورنمنت عراق و هم در ترکیه خیلی امیدوار شدم. البته باید همین ظرفیت را در اختیارمان بگذارند. بالاخره بازی‌های برون مرزی هم اعتبار فوتبال‌مان است و باید به دید شرایط ملی نگاه کنیم و همه پای کار بیاییم. یک ماه سختی داریم و من واقعا باشگاه‌ها درک می‌کنم اما اگر تعامل داشته باشیم، می‌توانیم شرایط خوبی را در هانگژو تجربه کنیم.