به گزارش ورزش سه، عنایتی که باید شاگردان خود را برای حضور در رقابت‌های آسیایی هانگژو آماده کند، در خصوص انتظارات مسئولات از تیم امید گفت: مسئولان هم مثل مردم هستند و همه انتظار دارند ما برویم مدال طلا را بگیریم و برگردیم؛ شاید این انتظار با توجه به کیفیت فوتبال ما، خواسته بزرگی نباشد اما مطمئنا سخت است. ما از سال ۲۰۰۲ در این جام مدالی نداشتیم و ۵۰ سال هم هست که به المپیک نرفته‌ایم؛ پس نمی‌توانیم بگوییم همه اتفاقات بدی که در این سال‌ها افتاده مربوط به سرمربی مسائل فنی است.

او سپس با تاکید بر اینکه تیم امید نیاز به یک برنامه‌ریزی خوب دارد، گفت: همین الان ازبکستان پس از بازی با ما با اسپانیا بازی می‌کنند؛ در واقع آنها برنامه‌ریزی خودشان را انجام داده‌اند و به دوردست‌ها نگاه می‌کنند و برایشان مهم نیست در این مسابقات چه نتیجه‌ای می‌گیرند اما متاسفانه ما لحظه‌ای و مقطعی فکر می‌کنیم. این اتفاق خوبی نیست و ما باید یک برنامه بلندمدت برای تیم‌های پایه داشته باشیم و هر اتفاقی هم رخ داد، بر اساس همان پیش برویم. می‌دانم که انتظارات خیلی بالا است اما در مقابل می‌دانم که منطقی هم هستند. انتظار دارند مدال بگیریم اما ته دل‌شان می‌دانند که چه سختی‌هایی در مسیر است.

1898008

عنایتی تاکید کرد: این یک کار ریشه‌ای است و باید از خود فدراسیون و باشگاه‌ها شروع شود و چند سالی همه چیز را کنار بگذارید و یک‌ برنامه‌ریزی خوب انجام شود تا به ثمره بنشیند. ما فقط منتظر هستیم که اتفاقی رخ بدهد و سپس بنشینیم یکدیگر را قضاوت کنیم. شما می‌توانید انتقادات را به این سمت ببرید که چرا پایه‌های ما برنامه‌ریزی چند ساله ندارد؟ چرا مدرسه فوتبال‌ها به این شکل است؟‌ چرا سازمانی نداریم که استعدادها در آن جمع شوند؟ خیلی ساده است و اگر در مدارس فوتبال در سطح کشور چند استعدادیاب خوب بگذاریم، بازیکنان زیادی از آن بیرون می‌آیند. من اگر فرصت داشتم، سه تیم امید به شما تحویل می‌دادم. من ۱۱۰ بازیکن در مینی کمپ‌ها دیدم که فوق‌العاده بودند ولی زمانش را نداریم. دعا کنید از این مرحله عبور کنیم و سپس ببینید در زمان ۶-۷ ماهه‌ای که داریم، چه اتفاقی خواهد افتاد. من این قول را می‌دهم که از تمام ظرفیت‌مان استفاده کنیم.