به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند و لئو مسی در مراسم امشب یوفا که در فوروم گریمالدی در موناکو برگزار می‌شود، گزینه‌های اصلی جانشینی کریم بنزما به عنوان بهترین بازیکن سال یوفا هستند. در این مراسم قرعه کشی دور گروهی لیگ قهرمانان نیز برگزار می شود و بهترین های فوتبال مردان و زنان سال 2023 اروپا معرفی خواهند شد.

1918324

مهاجم نروژی با هت تریک جام در منچسترسیتی (قهرمانان چمپیونزلیگ، لیگ برتر و جام حذفی)، بیشترین تأثیر را در اولین فصل حضورش در لیگ برتر با 52 گل و 9 پاس گل در 53 بازی داشت. 36 گل او در لیگ بود و آقای گل اروپا و انگلیس شد اما با این وجود به دلیل عدم حضور نروژ در جام جهانی احتمالا تحت سایه لیونل مسی قرار خواهد گرفت.

دقیقاً جام جهانی فاکتور مهم برای لئو مسی برای کسب این جایزه به عنوان بهترین بازیکن اروپاست. اگر مسی برنده شود، برای سومین بار خواهد بود چرا که او قبلاً در سال های 2011 و 2015 این عنوان را به دست آورده بود. 

1889066

فوق ستاره آرژانتینی در قطر با تیم ملی کشورش موفق به فتح جام جهانی شد و بسیاری او را برنده توپ طلای 2023 نیز می دانند. این در حالی است که مسی با پی اس جی در فصل گذشته نتوانست موفقیت قابل ذکری کسب کند. پاریس در لیگ قهرمانان به جایی نرسید و تنها در لیگ یک فرانسه قهرمان شد. مسی با 21 گل و 20 پاس گل در 41 بازی و حذف در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن به کار خود در اروپا پایان داد و راهی اینتر میامی شد.

نامزد سوم کوین دی بروینه است که در بین سه فینالیست کمترین شانس را دارد. این بازیکن بلژیکی در سه گانه منچستر سیتی نیز نقش برجسته ای داشت: 10 گل و 31 پاس گل در 49 بازی، اما در جام جهانی با بلژیک در مرحله گروهی توسط مراکش و کرواسی حذف شد.