به گزارش "ورزش سه"، اردن ستاره‌های مشهور زیادی نداشته و شاید «عامر شفیع» مشهورترین چهره فوتبال این کشور بوده باشد؛ دروازه‌بانی که نزدیک دو دهه عضو این تیم بود و با 173 بازی رکورد بازی ملی این کشور را در اختیار دارد.

با این حال نام یک بازیکن اردنی در چند هفته‌ گذشته در رسانه‌های اروپایی مطرح شده و می‌تواند به بزرگ‌ترین ستاره تاریخ این فوتبال تبدیل شود. موسی التماری تابستان امسال به مون‌پلیه پیوست و با دو گلی که در هفته دوم به لیون زد، نامش سر زبان‌ها افتاد. این مهاجم 26 ساله در هفته سوم هم توانست یک گل به رنس بزند، هرچند در جریان بازی مصدوم شد و مدتی از مسابقات دور خواهد بود. التماری سابقه بازی در آپوئل نیکوزیای قبرس و لوون بلژیک را دارد و در 54 بازی ملی 13 گل هم برای اردن زده است.

به این مهاجم لقب «مسی اردن» را داده‌اند، هرچند خودش علاقه چندانی به آن ندارد. او در مصاحبه‌ای با سایت رسمی لیگ فرانسه درباره مسیر پیشرفتش گفت: «از کودکی دوست داشتم که در یکی از پنج لیگ معتبر اروپا بازی کنم. وقتی در آپوئل بودم، این شانس را داشتم که در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا مقابل تیم‌هایی مثل آژاکس و سویا بازی کنم. حالا در لیگ فرانسه، یکی از بهترین لیگ‌های دنیا بازی می‌کنم. می‌دانم که مردم اردن به من افتخار می‌کنند و با تمام وجود تلاش می‌کنم که این رؤیا ادامه پیدا کند.»

1918615

او درباره عملکرد خوب اردن مقابل اسپانیا و صربستان گفت: «قرعه‌کشی جام جهانی 2026 به تازگی انجام شد و ما با عربستان، تاجیکستان، پاکستان و کامبوج همگروه شدیم. هدف ما صعود به جام جهانی است. جام ملت‌های آسیا هم به‌زودی از راه می‌رسد. با مربی و بازیکنانی که داریم، هدف ما رسیدن به نیمه‌نهایی است.»

التماری درباره سبک بازی اردن هم گفت: «ما در زمین با تمام وجود تلاش می‌کنیم، ولی نکته مهم‌تر این است که حالا می‌توانیم توپ را بچرخانیم. چند سال قبل فقط با توپ‌های بلند بازی می‌کردیم، ولی با تلاش حسن عموته سبک بازی ما متحول شده. ما در ماه ژوئن مقابل صربستان بازی کردیم و تیم بهتر زمین بودیم. متأسفانه بازی را 2- 3 باختیم، ولی تا ده دقیقه به پایان دو بر یک برتر بودیم و خیلی بهتر از آنها بازی کردیم. چند روز بعد موفق شدیم جامائیکا را شکست بدهیم. ما تیم خوبی داریم که فوتبال باکیفیتی می‌کند و بازیکنان با یکدیگر متحد هستند.»

او معتقد است که اردن بازیکنان خوب دیگری هم دارد: «اگر باشگاه‌های اروپایی اردنی‌ها را زیر نظر بگیرند، قطعاً بازیکنان دیگری را هم جذب می‌کنند. در حال حاضر بازیکنان اردنی باکیفیتی در لیگ‌های عربستان و قطر بازی می‌کنند.»

اردن هم مثل تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌شود و با کره جنوبی، مالزی و بحرین همگروه است. آنها در مسیر جام جهانی 2022 ناموفق بودند و حتی نتوانستند به دور نهایی مرحله مقدماتی برسند، ولی در ماه‌های گذشته با هدایت «حسین عموته»، مربی مراکشی، نتایج نسبتاً خوبی گرفته‌اند.

اردن در شش بازی دوستانه اخیرش چهار برد مقابل سوریه، عمان، فیلیپین و جامائیکا داشته و مغلوب دو تیم قدرتمند اسپانیا (سه بر یک) و صربستان (سه بر دو) شده است. همین نتایج نشان می‌دهد که اردن تیم آماده‌ای در اختیار دارد و حریف آسانی برای تیم ملی نخواهد بود.

آنها پیش از تورنمنت چهارجانبه مهر ماه دو بازی دوستانه دیگر دارند تا با آمادگی کامل مقابل شاگردان قلعه‌نویی قرار بگیرند.

منبع:ایران ورزشی