به گزارش "ورزش سه"، لوئیس روبیالس از لحظه‌ای که در فینال جام جهانی زنان حرکتی ناشایست انجام داد به یکی از پرحاشیه‌ترین چهره‌های دنیای فوتبال تبدیل شد.

درحالی‌که همه زبان به انتقاد از روبیالس باز کرده و خواهان کناره‌گیری او هستند رئیس فدراسیون اسپانیا امشب بیانیه‌ای منتشر کرد و ضمن دفاع از خود دولت اسپانیا را متهم کرد که در این قضیه جانب‌داری کرده و او را به ناحق تحت فشار گذاشته است.

باید اشاره کرد که روبیالس، که همزمان با ریاست فدراسیون اسپانیا نایب‌رئیس یوفاست، از طرف این نهاد با محرومیت مواجه شده و دولت اسپانیا رسما از او خواسته از پستش استعفا بدهد.

1918901

در بیانیه لوئیس روبیالس چنین آمده است: "من در روز 20 آگوست اشتباهاتی کردم که مشخصا اشتباه بود. من واقعا متاسفم و این را از صمیم قلب می‌گویم. من از همه خواستم من را به خاطر آن اشتباهات ببخشند و دوباره با تواضع این درخواست را تکرار می‌کنم. فهمیدم هر چقدر خوشحالی و احساسات در بالاترین سطح ممکن باشد و شما فاتح جام جهانی شده باشید ما رهبران ورزشی باید به مثابه الگو رفتار کنیم و رفتار من اینطور نبود".

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در ادامه نوشت: "فدراسیون فوتبال اسپانیا از همان لحظه اول از طریق کمیته اخلاق این موضوع را بررسی کرد. من احضار شدم و همکاری کردم تا واقعیت‌ها روشن شود. من در همین راستا با فیفا همکاری کردم تا از موضع خودم دفاع کنم. من به این کار در همه مراجع ادامه می‌دهم تا از حیثیتم دفاع کنم".

روبیالس در تندترین بخش بیانیه خود با انتقاد از دولت اسپانیا نوشت: "نگرانی من این است که کسانی که باید حافظان اصل تفکیک قوا در این کشور باشند، اصرار دارند در این قضیه یک طرف دعوا باشند و من را تحت فشار بگذارند. به جای اینکه اجازه بدهند دستگاه قضایی و عدالت کارش را انجام بدهد".