به گزارش "ورزش‌سه"، رویای رسیدن به المپیک 2020 توکیو با نسلی که ستارگانش مهدی قایدی، محمد محبی، رضا شکاری و امید نورافکن بودند، با تغییرات عجیب و غریبی که روی نیمکت ایجاد شد، از بین رفت. کرانچار توانسته بود امیدها را به مرحله نهایی مقدماتی المپیک برساند، اما در ادامه به شکل عجیبی کنار گذاشته شد تا ابتدا فرهاد مجیدی برای دو بازی دوستانه با ازبکستان سرمربی تیم شود و پس از باخت 4 بر یک در تصمیمی تعجب‌برانگیز و غیرمنتظره جای خود را به حمید استیلی داد که تا طی همین دوران مدیریت تیم را عهده‌دار بود.
تیم امید مرحله اول مقدماتی المپیک پاریس 2024 را با مهدی مهدوی‌کیا پشت سر گذاشت و در شرایطی که انتظار می‌رفت با توجه به موفقیت تیم در مرحله اول شاهد ادامه همکاری اسطوره فوتبال ایران باشیم، به یکباره قرارداد مهدوی‌کیا تمدید نشد، تا پس از ماه‌ها بلاتکلیفی از میان چندین گزینه سرانجام رضا عنایتی سکان‌دار امیدهای ایران شود.
شروع عنایتی با امیدها امیدوار کننده بوده است. اگرچه این تیم چند هفته پیش در تورنمنت قهرمانی غرب آسیا در فینال مقابل عراق و در خاک این کشور شکست خورد، اما در طول مسابقات عملکرد منسجمی داشت و در ضربات پنالتی مغلوب عراق شد.

1918913

پس از پایان هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر لیست امید توسط عنایتی برای حضور در مقدماتی المپیک اعلام شد و بازیکنان روز گذشته در هتل اوین پارسیان دور هم جمع شدند و پس از پشت سر گذاشتن تمرینی سبک که عصر روز گذشته برگزار شد، امروز با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه در زمین نفت تهرانسر تمرین پرفشار و البته پرنشاطی را پشت سر گذاشتند.
پیش از اینکه رضا عنایتی به همراه رجب‌زاده، یکی از دستیارانش، از راه برسد، محمدعلی صنایعی، مربی گلرهای جدید تیم امید، کارش را با خالدآبادی و دو گلر دیگر آغاز کرده بود و پس از چند دقیقه بازیکنان تیم امید از راه رسیدند. شاخص‌ترین چهره‌ها در صف اول حسین‌نژاد و آریا یوسفی بودند که این روزها در تیم سپاهان می‌درخشند و آخرین نفرات 4 بازیکن دیگر تیم امید بودند که در میان آنها یاسین سلمانی و محمد قربانی نفرات شاخص به شمار می‌رفتند.

1918914

دقایقی بعد در حالی که بازیکنان گرم کردن را آغاز کرده بودند، مهران فرقانیريال مدیر تیم امید که توانسته عملکرد قابل قبولی طی هفته‌های اخیر داشته باشد، از آخرین شرایط تیم گفت. او پیش از هر چیزی خواهان حمایت بی قید و شرط اهالی فوتبال شد و این درخواست را داشت که فشار 48ساله المپیکی نشدن فوتبال ایران روی جوانانی که این روزها در اردو حضور دارند، نگذارند و اجازه بدهند رضا عنایتی و شاگردانش بدون استرس به کارشان ادامه بدهند. فرقانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از رسانه‌ها خواست که درباره اللهیار صیادمنش و مقصد آتی‌اش در اروپا که یکی از مهره‌های کلیدی تیم هم به شمار می‌رود، خیلی صحبت نکنند.

1918910

پس از صحبت‌های فرقانی و در حالی که بازیکنان کار تاکتیکی را زیر نظر عنایتی و دستیارانش آغاز کرده بودند، مناف هاشمی، دبیرکل المپیک، به همراه سجادی، چهره آشنای کمیته ملی المپیک، به زمین نفت تهران وارد شدند و پس از دقایقی رضا عنایتی و سپس بازیکنان تیم و در راس آنها یاسین سلمانی برای خوشامدگویی آمدند. در این لحظات عنایتی از آمادگی بازیکنانش گفت و از کمیته ملی المپیک قول حمایت گرفت.

1918909

چند دقیقه بعد رضا عنایتی ضمن عذرخواهی از اهالی رسانه از آنها خواست تا چند دقیقه‌ای بازیکنان تیم را با مناف هاشمی تنها بگذارند. سپس مناف هاشمی چند دقیقه‌ای با بازیکنان صحبت کرد و در ادامه یاسین سلمانی به عنوان کاپیتان تیم خواسته‌های بازیکنان را به دبیر کمیته ملی المپیک انتقال داد.

1918911

این دورهمی در پایان با دستان مسئولین و اعضای تیم امید که روی هم گذاشته شد و سپس به شعار بلند "یاعلی" ختم شد، به پایان رسید و بازیکنان به تمرین خود بازگشتند. در ادامه البته صحبت‌های خصوصی مهران فرقانی و دبیر کمیته ملی المپیک دور از گوش‌های خبرنگاران با فاصله‌ای 30 متری برای 15 دقیقه ادامه داشت و سپس این مسئول کمیته المپیک با بدرقه اعضای تیم ورزشگاه نفت تهرانسر را ترک کرد.

1918912

تیم امید روز آینده برای حضور در یکی مراحل مقدماتی المپیک راهی تاشکند خواهد شد و آماده 3 مسابقه‌ای می‌شود که به ترتیب در پانزدهم، هجدهم و بیست و یکم شهریورماه مقابل هنگ‌کنگ، افغانستان و ازبکستان برگزار می‌شود. در این تورنمنت 11 تیم سرگروه و 5 تیم برتر دوم به مرحله بعدی مقدماتی المپیک راه پیدا می‌کنند.

ویدئو: 309681

تیم المپیک با رضا عنایتی و البته با تغییراتی که در ترکیب خواهد داشت، روز بیست و یکم شهریورماه به ایران بازمی‌‎گردد و بلافاصله همان روز با اضافه شدن برخی بازیکنان نظیر حسین حسینی و ارسلان مطهری به مسابقات آسیایی هانگژو می‌رود.
همان‌طور که رضا عنایتی روز جمعه در ملاقات با مناف هاشمی، دبیر کمیته ملی المپیک، بر آن تاکید داشت، مرحله مقدماتی المپیک در تاشکند بسیار پراهمیت است و اگر تیم المپیک ایران در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشد، عنایتی و شاگردانش با اعتماد به نفس بیشتری راهی مسابقات آسیایی هانگژو می‌شوند که از 29 شهریورماه آغاز می‌شود و بی‌شک با روحیه و انگیزه بیشتری به مرحله بعدی مقدماتی المپیک در اردیبهشت 1403 می‌رسند.

ویدئو: 309665
ویدئو: 309668