به گزارش "ورزش سه"، تراشتگن فصل گذشته نمایشی درخشان در ترکیب بارسلونا داشت و یکی از مهره‌های کلیدی این تیم در مسیر رسیدن به جام قهرمانی رقابت‌های لالیگا بود. 

این دروازه‌بان آلمانی حالا به نقطه اتکای تیمش تبدیل شده و بسیاری معتقد هستند که او باید در تیم ملی آلمان جانشین مانوئل نویر باشد و زمان عبور از ستاره قدیمی این تیم و سپردن دستکش‌ها به این ستاره بارسا رسیده است. 

او حالا در گفتگویی مفصل شرکت کرده و صحبت‌های جالبی را درباره شرایطش در بارسا، هم تیمی‌ها و ناکامی این تیم در لیگ قهرمانان مطرح کرده است. 

نقش پدری و گاوی در تیم: شما نمی‌توانید از پدری و گاوی انتظار داشته باشید که رهبری بارسا را در لحظات سخت برعهده بگیرند. هردوی آنها بازیکنان بسیار خوبی هستند اما فقط مدتی کوتاه است که تجربه حضور در تیم اول را دارند. 

1834218

ناکامی در لیگ قهرمانان: مردم بازیکنان را بر اساس نتایجی که در لیگ قهرمانان کسب کرده‌اند رتبه‌بندی می‌کنند. این واقعیت جدیدی است که وجود دارد. اگر تیم شما تا مراحل پایانی صعود کند، یکی از سه تا پنج بازیکن برتر در پست خودتان به حساب خواهید آمد. اگر تنها به جمع شانزده تیم برتر برسید، نمی‌توانید بین سه بازیکن برتر باشید.

شکست سنگین برابر بایرن مونیخ: باخت 2-8 برابر بایرن بسیار دردناک و در عین حال در رشد من به عنوان یک فرد مهم و موثر بود. این لحظه بسیار سختی بود که مجبور بودیم گامی رو به جلو برداریم. اگر این کار انجام نشود، صلاحیت بازی برای بارسا را نخواهیم داشت. ما بازیکنانی داشتیم که این کار را کردند و همین بازی باعث شد پخته و بالغ شوند.

جرارد پیکه: او مردی است که از اشتباه کردن نمی‌ترسد. تمامی عواقب را می‌سنجد اما ریسک کردن باعث نشده که متفاوت با بقیه فکر کند. افرادی که به آنها اعتماد دارد به او کمک می‌کنند. 

1908275

قهرمانی فصل گذشته: ما فصل گذشته خیلی خوب رقابت کردیم. گل زدن برای رقیبان به کاری دشوار تبدیل شده بود. این که بتوانید دروازه را بسته نگه دارید بسیار مهم است. اگر برای بارسلونا بازی می‌کنید و می‌دانید که آنها نمی‌توانند برابر شما گلزنی کنند، آرام هستید چون همیشه در نهایت شما هستید که موفق به گلزنی خواهید شد.

قهرمانی سوپرجام برابر رئال: سوپرجامی که در ماه ژانویه برابر رئال به دست آوردیم برای ما بسیار مهم بود. برای بازیکنان جوان تیم هم خیلی مهم بود. آنها برای اولین بار تجربه کردند که قهرمانی در فینال با فشار زیاد چه احساسی دارد. آنها حالا برای موقعیت‌های مشابه آمادگی بیشتری دارند.