به گزارش "ورزش سه"، ژابی آلونسو چهره بایرلورکوزن را به کلی تغییر داده است. او یک سال پیش تیم را تحویل گرفت و حالا با 9 امتیاز از 9 امتیاز ممکن، 11 گل زده و 3 گل خورده به عنوان پیشتاز بوندسلیگا به وقفه بازی های ملی رسیده است. کسانی هستند که حتی جرأت می‌کنند لورکوزن را به عنوان نامزد اصلی برای پایان دادن به یازده قهرمانی متوالی بایرن در لیگ نام ببرند.

1920857

دگردیسی‌ای که ویکتور بونیفیس نیجریه ای نقش زیادی در آن داشته است. بازیکن سابق یونیون سن ژیلواز که در تابستان امسال با مبلغ 20 میلیون به لورکوزن پیوست، تبدیل به ستاره برتر بوندسلیگا شده است. 

مهاجم نیجریه ای که در جام حذفی مقابل توتونیا (0-8) پایش به گلزنی باز شد، مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ (0-3) و دارمشتات (5-1) موفق به دبل شد. چهار گل در پنج بازی رسمی برای لورکوزن.

1916482

تنها سهرو گیراسی (5 گل) در مبارزه برای برترین گلزن بوندسلیگا از بونیفیس پیشی گرفته است. این بازیکن نیجریه ای اما به نظر نمی رسد نگران باشد: «من به این موضوع فکر نمی کنم. فقط می خواهم فصل خوبی داشته باشم و به تیم کمک کنم.»

او دو پاس گل نیز داده است. تنها سه بازیکن از فصل 05-2004 در سه بازی اول خود در بوندسلیگا روی 6 گل نقش داشته اند: دو بازیکن دیگر پاکو آلکاسر (2018) و ارلینگ هالند (2020) هستند.

1920678

ژابی آلونسو در مورد مهاجم تیمش می گوید: «ویکتور نه تنها یک مهاجم خوب است، بلکه یک بازیکن کامل است. او برای دفاع حریف یک مشکل واقعی است زیرا قدرتمند، سریع و سخاوتمند است. او برای تیم کار می کند، نه برای خودش.»

بونیفیس نیز اینگونه جواب ژابی را داد: «باید از مربی و هم تیمی هایم به خاطر نحوه بازی‌مان تشکر کنم. انگار مدت زیادی است که یکدیگر را می شناسیم و این یک اعتبار برای مربی است. ژابی یک مربی عالی است و من واقعاً از کار کردن با او لذت می برم.»