به گزارش "ورزش‌ سه"، فرایند جذب و توافق با برایان دابو به مانند بسیاری از خریدهای سپاهان در اختفا و سکوت رسانه‌ای رقم خورد و در واقع وقتی کار تمام شده بود، خبر خرید اولین خارجی مورایس برای حضور در لیگ بیست و سوم توسط رسانه‌های مختلف منتشر شد. 

با این حال موانع مربوط به قوانین جدید فوتبال ایران (قانون سقف بودجه) سبب شد تا سپاهان تا امروز از خبر عقد قرارداد رسمی با برایان دابو و انتشار عکس پس از امضا با این هافبک بورکینافاسویی که سابقه حضور در سری‌آ را دارد، اجتناب کند. 

این بازیکن اما پشت دیوارهای باغ فردوس کمپ سپاهانی‌ها در اصفهان تمرین کردن همراه با سایر بازیکنان را آغاز کرده بود و پس از اینکه پیش از دربی اصفهان عکسی از او در زمین جروکان (محل تمرین دوم تیم سپاهان) منتشر شد، مسئولان باشگاه به او اجازه دادند که در دربی با تی‌شرت و گرمکن هتلی سپاهان در فولادشهر مقابل دیدگان عموم قرار بگیرد.  

پس از این مسابقه دابو یک مرتبه برای مدت کوتاهی از ایران خارج شد، اما طبق قرارداد داخلی با باشگاه سپاهان بازیکن تیم به شمار می‌رود و همچنان در انتظار صدور کارت بازی خود برای حضور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیاست. 

در آستانه بازی دوستانه با زنیت سپاهانی‌ها که طی روزهای اخیر با شکایت چهار تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتور و پیکان مواجه شده‌اند، در روسیه احتیاط را کنار گذاشتند و در جایی که خبری از هیاهو و التهاب فوتبال ایران نیست، برای اولین تمرین عکسی از برایان دابوی ٣١ ساله در تمرین گروهی منتشر کردند. 
انتظار می‌رود دابو برای اولین مرتبه در مصاف با زنیت در ترکیب سپاهان قرار بگیرد و اهالی فوتبال در جریان کیفیت این بازیکن که توانسته نظر مثبت مورایس را جذب کند، قرار خواهند گرفت.
عکس‌ها از یاسر جمالی

1921099
1921100