به گزارش "ورزش سه"، لوک دی یونگ در دوران حضور رونالد کومان در بارسلونا و با نظر این سرمربی هلندی از سویا و به‌صورت قرضی جذب شده و در بدو ورود چندان مورد استقبال هواداران قرار نگرفت. همچنین وقتی رونالد کومان از باشگاه اخراج شد، بسیاری کار او را در بارسلونا تمام شده می‌دانستند و حتی در هفته‌های ابتدایی اخباری در مورد عدم تمایل ژاوی به حفظ این مهاجم هلندی و احتمال بازگشت او به سویا در فصل زمستان گذشته نیز منتشر شده بود.

اما لوک دی یونگ در ماه‌های اخیر نمایش درخشانی داشته و بارها با گل‌های حساس و سرنوشت ساز خود، نتیجه را به سود بارسلونا تغییر است. این درخشش باعث تغییر عقیده ژاوی شده و سرنوشت لوک دی یونگ در رختکن بلوگرانا در حال تغییر است. حالا به نظر می‌رسد مدیران و کادر فنی بارسلونا می‌خواهند لوک دی یونگ را برای یک سال دیگر حفظ کند و این باشگاه قصد دارد قرارداد قرضی این مهاجم باتجربه و هلندی را در فصل پیش رو نیز تمدید کند. 

البته این عملیات برای بارسلونا دشوار و پیچیده خواهد بود، زیرا یک سال دیگر از قرارداد لوک دی یانگ با سویا باقی مانده و آنها حاضر نیستند با رقم قبلی با بارسلونا توافق کنند. در حقیقت به نظر می‌رسد سویا می‌خواهد پیش از تمام شدن قرارداد لوک دی یونگ و جدایی رایگان این بازیکن، او را به فروش رسانده و از عواید مالی این توافق بهره مند شود. به هر صورت و با توجه به اصرار ژاوی به حفظ لوک دی یونگ برای فصل آینده، کادر مدیریتی بارسلونا به‌زودی برای یافتن راه حل با باشگاه سویا وارد مذاکره خواهد شد.