به گزارش "ورزش سه"، درحالی که حدود یک ماه و نیم به مراسم اهدای توپ طلا باقی مانده است نامزدهای نهایی این جایزه امشب از ساعت 20 به وقت ایران توسط فرانس فوتبال معرفی خواهند شد.

توپ طلا از سال گذشته بر اساس عملکرد فصل گذشته ستاره‌های فوتبال اهدا می‌شود و در نتیجه شانس فوتبالیست‌ها نسبت به دوره‌های قبلی برای رسیدن به این جایزه فرق خواهد داشت. سال گذشته کریم بنزما به توپ طلا رسید و حالا باید دید توپ طلایی‌رنگ امسال به کدام ستاره‌ تعلق خواهد گرفت.

1921335

بولت پرسپولیسنامزدهای اولیه چند نفر هستند؟
در بخش توپ طلای فوتبال مردان، فرانس فوتبال 30 نامزد را معرفی خواهد کرد. در بخش زنان هم 20 فوتبالیست معرفی می‌شود. در کنار توپ طلا، جایزه کوپا به بهترین فوتبالیست زیر 21سال و جایزه یاشین به بهترین دروازه‌بان فصل اهدا خواهد شد.

بولت استقلالرقبای اصلی برای توپ طلا
لیونل مسی که حالا عنوان قهرمان جهان را یدک می‌کشد به دلیل درخشش در جام جهانی قطر امسال شانس بسیاری زیادی برای رسیدن به توپ طلا دارد و امیدوار است برای هشتمین بار با به دست گرفتن توپ طلایی‌رنگ مقابل عکاس‌ها ژست بگیرد.

1921336

از کوین دی‌بروینه، ارلینگ هالند، کیلیان امباپه و وینیسیوس جونیور به عنوان رقبای اصلی لئو مسی برای رسیدن به این جایزه یاد می‌شود.