به گزارش "ورزش سه"، تیم امید ازبکستان در دوره قبلی قهرمانی امیدهای آسیا (2022) نایب‌قهرمان شد، در سال 2020 چهارم شد و در سال 2018 به قهرمانی رسید.

این کشور در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در رده‌های پایه داشته و تیم جوانان این کشور در جام جهانی اخیر توانست به یک هشتم نهایی برسد. تعدادی از بازیکنان آن تیم در تیم فعلی امید ازبکستان هم حاضرند.

شکست دادن امید ازبکستان در خانه‌اش کار آسانی نیست، هرچند تیم امید بازیکنان مستعدی دارد که می‌توانند به سه امتیاز این بازی برسند.
دوم شدن تیم امید رؤیای صعود به المپیک را به خطر می‌اندازد. فقط چهار تیم از گروه‌های یازده‌گانه صعود می‌کنند، با این حال ایران می‌تواند یکی از این تیم‌ها باشد.

تعدادی از گروه‌ها در این مرحله سه تیمی هستند و برای محاسبه بهترین تیم‌های دوم، نتیجه آنها مقابل تیم چهارم گروه در نظر گرفته نمی‌شود. این فرمول به زیان تیم امید است که هر دو بازی‌اش را با نتایج پرگلی برده، با وجود این همچنان یکی از برترین تیم‌های دوم تا پایان روز دوم مسابقات است.

1923374

در حال حاضر تیم امید بعد از امید ترکمنستان در رده دوم برترین تیم‌های امید است. در این جدول که بدون احتساب بازی تیم‌های دوم مقابل تیم چهارم گروه تنظیم شده، ترکمنستان، ایران و کویت با سه امتیاز و تفاضل گل 4+ در رده‌های اول تا سوم هستند. مالزی با سه امتیاز و تفاضل 2+ چهارم است. یمن، تاجیکستان، عمان و فلسطین هم سه امتیاز دارند و کامبوج، میانمار و امارات یک امتیازی هستند.

این جدول بعد از بازی‌های روز سوم تغییر خواهد کرد، ولی با آنچه در گروه‌ها اتفاق افتاده تیم امید در صورت تساوی مقابل ازبکستان هم می‌تواند صعودش به مرحله نهایی مقدماتی المپیک را قطعی کند. به جز ایران فقط تیم‌های کویت، امارات، مالزی، تاجیکستان و ترکمنستان می‌توانند در این جدول چهار امتیازی شوند و شاگردان عنایتی در صورت تساوی با ازبکستان به دلیل تفاضل گل بهتر قطعاً یکی از چهار تیم برتر خواهند بود.

1923375

شکست مقابل ازبکستان اما کار تیم امید را به اما و اگر می‌کشاند و در آن صورت باید منتظر پایان مسابقات تمام گروه‌ها باشیم. البته اتفاق خوب این است که تیم امید با سه برد متوالی و با اقتدار صعود کند.