به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید در مجموع دو بازی رفت و برگشت توانست 5-4 چلسی را شکست داده و از لیگ قهرمانان حذف کند. کهکشانی ها دیشب حریف خود در نیمه نهایی را شناختند و دو هفته بعد باید به مصاف سیتی بروند.

 

این دومین بار است که رئال و سیتی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم خواهند رفت. در اولین سال حضور زیدان روی نیمکت رئال، این تیم در نیمه نهایی برابر سیتی تحت هدایت مانوئل پیگرینی قرار گرفت. بازی رفت در منچستر بدون گل مساوی شد در حالی که رونالدو و کریم بنزما نتوانستند کار خاصی انجام دهند. در بازی برگشت اما رئال تیم مسلط میدان بود و با ضربه گرت بیل که به فرناندو برخورد کرد و وارد دروازه جو هارت شد، توانست مجوز حضور در فینال را به دست بیاورد و در نهایت با شکست اتلتیکو قهرمان نیز شد.

 

آخرین مصاف دو تیم اما به دو سال پیش بر می گردد. در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، سیتی بازی رفت را در برنابئو 1-2 برنده شد. ابتدا ایسکو رئال را پیش انداخت ولی رحیم استرلینگ با ورودش به زمین در دقیقه 72 ورق را برگرداند. استرلینگ یک پنالتی گرفت که توسط کوین دی بروین گل شد و گابریل ژسوس نیز گل دیگر را به ثمر رساند.

 

 

در بازی برگشت که پس از وقفه چند ماهه به خاطر پاندمی کرونا برگزار شد، رئال روی اشتباه کودکانه رافا واران و گل استرلینگ عقب افتاد ولی کریم بنزما توانست کار را مساوی کند. نیمه دوم بازهم واران اشتباه کرد و ژسوس توانست دقیقه 67 گل دوم را بزند. سیتی هر دو بازی را برد و به دور بعد رفت.

 

 

اولین بار اما دو تیم فصل 13-2012 در دور گروهی به مصاف هم رفتند. در دور رفت رئال پس از شکست تلخ برابر سویا و به قصد پیروزی برابر سیتیزن ها قرار گرفت. تا دقیقه 85 سیتی 1-2 پیش بود ولی رئال با گل های کریم بنزما و رونالدو معجزه را کامل کرد و یک برد شیرین خانگی را جشن گرفت. 

 

 

در بازی برگشت کریم بنزما و آگوئرو برای دو تیم گلزنی کردند و مسابقه 1-1 تمام شد. بنزما با سه گل بهترین گلزن مصاف های رئال و سیتی است. کریم این روزها هم در بهترین فرم فوتبالی خود قرار دارد و برگ برنده مهم کهکشانی ها خواهد بود.

این دومین بار است که کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر هم قرار می گیرند. سال 2014 رئال مادرید در بازی رفت بایرن تحت هدایت پپ را 1-0 با گل بنزما برد و در بازی برگشت در مونیخ شاهکار کارلتو تکمیل شد. رئال با دبل رونالدو و سرخیو راموس توانست 0-4 بایرن را خرد کرده و راهی فینال شود.