به گزارش "ورزش سه"، از بین تمام بازیکنانی که منچسترسیتی را در این تابستان ترک کردند، آیمریک لاپورته بی سر و صداترین جدایی بود. هزینه کم، باشگاه‌های اندک علاقه‌مند، و جایگزینی که قبلاً وارد شده بود تضمین کرد که جدایی لاپورته پس از پنج سال حتمی است. او در ماه‌های پایانی رقابت‌های سیتی برای سه‌گانه خود را خارج از ترکیب اصلی تیم می‌دید و اعلام کرد که  پیروزی‌های تیم آنقدرها هم برایش شیرین نیستند زیرا عمدتاً از روی نیمکت آنها را تماشا می‌کند.
زمانی که سیتی یوشکو گواردیول را با 65 میلیون یورو به خدمت گرفت و اعلام کرد که برای یک دهه آینده روی او برنامه دارد، لاپورته می‌دانست که زمان او در تیم به پایان رسیده است. این تعجب‌آور نبود که او اتحاد را ترک کرد، باشگاه‌های زیادی هم حاضر نبودند برای او 20 میلیون یورو بپردازند.
اما در گواردیول، سیتی یک مدافع میانی آماده برای دوره جدیدی از موفقیت در سیتی است و جایگزینی خوب برای لاپورته به نظر می‌رسد. او تا به اینجای کار هم بازیکنی بسیار بهتری از لاپورته برای تیم بوده است.

1924729

گواردیولا مرتباً از لاپورته به‌عنوان بازیکنی صحبت می‌کرد که مهارت منحصربه‌فردی در دفاع سیتی داشت و می‌توانست پاس‌هایی را بفرستد که خطوط دفاعی و میانی را شکافته و تیم را به سرعت در حمله قرار می‌دادند. دید لاپورته برای یک توپ رو به جلو بی‌رقیب بود و سیتی حالا که او از تیم رفته است این ویژگی را از دست خواهد داد.
اما او در فصل گذشته زیاد حضور نداشت و سیتی با این وجود سه گانه را به دست آورد. گواردیولا ترجیح داد به مدافعان میانی و کناری‌هایش اجازه دهد خودشان توپ را وارد خط میانی کنند، یا قبل از اینکه با هافبک‌ها ارتباط برقرار کنند، به مناطق مرکزی حرکت کنند و پاس را از هم‌تیمی‌هایشان در خط دفاعی بگیرند.

توپ در حال رسیدن به همان مناطقی بود که لاپورته مرتباً آنها را انتخاب می‌کرد. فقط یک پاس اضافی و کمی حرکت بیشتر لازم بود، اما خطر روی دروازه هم کمتر می‌شد. لاپورته می‌توانست نقشی در تکامل تاکتیک‌های سیتی داشته باشد، اما در نهایت یک خطر را هم در برنامه کلی تیم ایجاد می‌کرد.
حالا گواردیول به عنوان مدافع میانی چپ پایی که توانایی بازی در سمت چپ را دارد، با ناتان آکه رقابت خواهد کرد. آکه فصل گذشته را در پست دفاع چپ سپری کرد، اما در ابتدای فصل با گواردیول در پست دفاع چپ در مرکز قرار داشت و به سیستم عادت کرد. گواردیولا اعتراف کرد که ترجیح می‌دهد برای رشد گواردیول منتظر بماند، اما مصدومیت آکه این رشد را سرعت داد.

1924730

گواردیول این هفته در مورد اینکه چگونه از مربی خود یاد می‌گیرد صحبت کرد و از "آرامش" روی توپ به عنوان چیزی که یادگرفته و به تیم ملی خود هم برده است، اشاره کرد: "مهمترین چیز این است که آرامش را به بازی تیم ملی وارد کردم. این چیزی است که پپ هم از من می‌خواهد. ما می‌توانیم آرامش با توپ را در هر بازیکنی در سیتی ببینیم، آنها از بازی با توپ نمی‌ترسند. این چیزی است که منچسترسیتی را خاص می‌کند."
گواردیول در سه بازی اول خود برای سیتی، درخشان به نظر می‌رسد. باشگاه کلیپ‌هایی از ورود او به خط هافبک پخش کرده است که نشان از توانایی او در بردن بازی از خط دفاعی به خط میانی دارد بدون اینکه ریسک روی خط دفاعی را زیاد کند. گواردیول اکنون خود را در مرکزخط دفاعی می‌بیند، اما سابقه او به عنوان مدافع چپ از او بازیکنی با توانایی‌های خاص ساخته است. اگر او بیشتر آرامش را در جلو بردن توپ در دستور کار قرار دهد، می‌تواند به گواردیولا چیزی بدهد که لاپورته به سادگی قادر به انجام آن نبود.