به گزارش "ورزش سه"، تیم‌هایی که بازیکنانی با سرعت بالا و خارق العاده را در اختیار دارند، همیشه می‌توانند از این ویژگی برابر حریفان بزرگ استفاده کنند و این نکته خصوصا در ضدحملات اهمیت بسیار زیادی دارد. 

توانایی عبور سریع از مدافعان به هر تیمی برای باز کردن دروازه حریف کمک می‌کند و به همین دلیل سرعت به یکی از ویژگی‌های مهم و کلیدی بازیکنان تبدیل شده است. 

در این مطلب فهرستی از 20 بازیکن دنیای فوتبال با بیشترین سرعت را بررسی می‌کنیم.

20. آلفونسو دیویس (36.2 کیلومتر بر ساعت)
دیویس بازیکنی کانادایی است که برای بایرن مونیخ و تیم ملی این کشور بازی می‌کند. او با میانگین سرعت 36.2 کیلومتر بر ساعت ستاره جوانی است که توجه باشگاه‌هایی چون لیورپول، منچستریونایتد و رئال مادرید را جلب کرده است.

19. ارلینگ هالند (36.2 کیلومتر بر ساعت)
هالند به لطف قد بلندش یکی از سریع‌ترین بازیکنان حال حاضر است. او اصلیت نروژی دارد و برای تیم ملی این کشور هم به میدان می‌‎رود. این بازیکن پیش از پیوستن به منچسترسیتی در ترکیب دورتموند حضور داشت و میانگین سرعتش 36.22 کیلومتر بر ساعت است.

1919675

18. فدریکو والورده (36.3 کیلومتر بر ساعت)
این هافبک با پیراهن رئال مادرید و تیم ملی اروگوئه به میدان می‌رود. او عملکرد درخشانی در ترکیب رئال داشته و با سرعت 36.3 کیلومتر بر ساعت به یکی از بازیکنان کلیدی تیمش تبدیل شده است.

17. کلودیو کانیگیا (36.4 کیلومتر بر ساعت)
کانیگیا بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین بود که در پست مهاجم یا وینگر بازی می‌کرد. این ستاره آرژانتینی میانگین سرعت 36.4 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده بود.

16. اشرف حکیمی (36.48 کیلومتر بر ساعت)
حکیمی مدافع راست پاری سن ژرمن است که در اسپانیا به دنیا آمده اما برای تیم ملی مراکش بازی می‌کند. او از سرعتش برای حضور در حملات تیمش استفاده می‌کند و پیش از پیوستن به پی اس جی سابقه بازی در رئال مادرید را هم داشته است.

15. رافائل لیائو (36.5 کیلومتر بر ساعت)
لیائو وینگر چپ میلان و تیم ملی پرتغال است. این بازیکن بسیار سریع است و توانایی تکنیکی عبور از سد مدافعان حریف را هم دارد. او علاوه بر سرعتی، دریبل‌زن بسیار خوبی است که حریف را به دردسر می‌اندازد.

1879996

14. موسی دیابی (36.52 کیلومتر بر ساعت)
این بازیکن فرانسوی در پست وینگر راست برای استون ویلا و تیم ملی فرانسه بازی می‌کند. او بازیکنی با استعداد و سریع است و می‌تواند بازی را در عرض تنها چند ثانیه تغییر دهد.

13. داروین نونیز (36.53 کیلومتر بر ساعت)
نونیز یکی از سریع‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر است که سرعت بالای 36.53 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است. او پیش از پیوستن به لیورپول در بنفیکا حضور داشت و عضو تیم ملی اروگوئه هم هست.

12. محمد صلاح (36.6 کیلومتر بر ساعت)
صلاح یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه لیورپول به حساب می‌آید. او در پست وینگر بازی می‌کند و گل‌هایی تماشایی به ثمر می‌رساند. این بازیکن همچنین کاپیتان تیم ملی مصر است و در اولین فصل حضورش در لیورپول موفق شد 32 گل به ثمر برساند.

1920490

11. آداما ترائوره (36.6 کیلومتر بر ساعت)
ترائوره بازیکنی اسپانیایی است که در پست وینگر راست برای فولام بازی می‌کند. او همچنین سابقه حضور در تیم ملی کشورش را هم دارد. سرعت و مهارت او در دریبل زدن باعث شده به بازیکنی متمایز تبدیل شود.

10. عثمان دمبله (36.6 کیلومتر بر ساعت)
دمبله بازیکنی فرانسوی است که در این تابستان به پاری سن ژرمن پیوست. او پیش از این سابقه بازی در بارسلونا و دورتموند را داشته است. این بازیکن با استفاده از سرعتش بارها رقبا را شکست داده است.

9. آنتونی گوردون (36.61 کیلومتر بر ساعت)
آنتونی گوردون چهارمین بازیکن سرعتی در لیگ برتر انگلیس به حساب می‌آید که برای نیوکسل بازی می‎‌کند. او وینگر چپ است و بارها توانایی و مهارتش را در میدان ثابت کرده است.

8. میخایلو مودریک (36.63 کیلومتر بر ساعت)
مودریک بازیکن تیم ملی اوکراین و چلسی است. او در بین سریع‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر انگلیس قرار دارد. بسیاری از باشگاه‌ها به او علاقمند بودند اما چلسی موفق شد او را در پنجره نقل و انتقالات زمستانی فصل گذشته به خدمت بگیرد.

1870305

7. آنتونیو رودیگر (36.7 کیلومتر بر ساعت)
رودیگر یکی از بهترین مدافعان میانی اروپا است. او برای رئال مادرید و تیم ملی آلمان بازی می‌کند. تکل‌های او باعث شده که به یکی از تهدیدهای جدی برای حریفان تبدیل شود.

6. کریم آدیمی (36.73 کیلومتر بر ساعت)
آدیمی بازیکن جوانی است که برای تیم ملی آلمان و دورتموند بازی می‎‌کند. او استعداد بسیاری دارد و نامش در بین سریع‌ترین بازیکنان حاضر در بوندسلیگا دیده می‌شود.

5. گرت بیل (36.95 کیلومتر بر ساعت)
گرت بیل یکی از بهترین بازیکنان نسل خودش به حساب می‌آید. این وینگر سابق تیم ملی ولز و رئال مادرید نمایشی خیره‌کننده در فینال لیگ قهرمانان 2018 برابر لیورپول ارائه کرد.

1886098

4. آرون ون بیساکا (37.4 کیلومتر بر ساعت)
ون بیساکا یکی از سریع‌ترین بازیکنان حاضر در دنیای فوتبال است. او در جریان دیدار منچستریونایتد برابر وستهم این رکورد را به ثبت رساند. سرعت ویژگی و نقطه قوت اصلی او است.

3. محمود ترزگه (37.5 کیلومتر بر ساعت)
ترزگه بازیکنی مصری است که پیش از حضور در فوتبال ترکیه در لیگ برتر بازی می‌کرد. این بازیکن به عنوان وینگر استون ویلا یکی از سریع‌ترین بازیکنان حاضر در فوتبال انگلیس بود.

2. کایل واکر (37.8 کیلومتر بر ساعت)
واکر یکی از سریع‌ترین بازیکنان دنیا است. این ستاره منچسترسیتی لقب سریع‌ترین مدافع تاریخ لیگ برتر را به خود اختصاص داده است.

1920284

1.کیلیان امباپه (38 کیلومتر بر ساعت)
امباپه سریع‌ترین فوتبالیست دنیا و یکی از استعدادهای جوانی است که همین حالا هم دوران فوتبال موفقی داشته است. او برای پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه بازی می‌کند و دو بار به فینال جام جهانی رسیده که یک بار با مدال طلا و یک بار با مقام نایب قهرمانی زمین را ترک کرده است.