به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی در بازی هفته پنجم لیگ برتر انگلیس از ساعت 17:30 امروز میهمان وستهام بود. نیمه اول این بازی برخلاف تصورات مطابق پیش بینی‌ها پیش نرفت و سیتی با شکست به وقت استراحت رفت.

در دقیقه 7 بازی ضربات متوالی بازیکنان منچسترسیتی به طرز باورنکردنی توسط آلفونس آرئولا و مدافعان وستهام دفع شد. آرئولا ابتدا ضربه سر رودری را دفع کرد و پس از اینکه ضربه ارلینگ هالند هم به مدافعان برخورد کرد، روبن دیاس فرصت گلزنی داشت که ضربه سر او توسط این دروازه‌بان راهی کرنر شد.

1925872

سیتی بازی را هجومی ادامه داد و بیش از هر زمان دیگری به گلزنی نزدیک بود اما هالند به طرز عجیبی نتوانست پاس یوشکو گواردیول را در فاصله دو قدمی با دروازه به گل تبدیل کند و ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

بازی در ادامه باقی نیمه اول پس از حملات خطرناک سیتی با دقت بیشتری از سوی وستهام دنبال شد که روی یک ضدحمله آن‌ها از نقطه ضعف حریف استفاده کردند تا به دروازه نزدیک شوند.

1925874

فرار ولادیمیر کوفال از سمت چپ خط دفاعی سیتی پس از جا ماندن جرمین دفو موجب شد تا در نهایت سانتر او به داخل محوطه جریمه با ضربه سر جیمز وارد قطع شود و به اولین گل میهمان در دقیقه 36 تبدیل شود.

1925875

دفو در دقیقه 42 سعی داشت اشتباه خود را جبران کرده و بازی به تساوی برسد که این بار هم هالند موفق به گلزنی نشد. دفو با دریبل زدن کوفال در داخل محوطه جریمه با پاس عرضی هالند را صاحب موقعیت گلزنی کرد اما او با ضربه بی دقت به جای باز کردن دروازه حریف توپ را به نایف آگورد در آستانه دروازه پاس داد تا این موقعیت خطرناک دفع شود.

بدین ترتیب نیمه اول بازی با برتری شاگردان دیوید مویس به پایان رسید و شاگردان گواردیولا با موقعیت سوزی‌های هالند بازنده به رختکن رفتند.

1925870

پاس مستقیم دیاس به هالند در میانه میدان به خولین آلوارز رسید و او توپ را به جناح چپ برد تا دفو برای نفوذ به محوطه جریمه حریف آماده شود. او به سرعت به دروازه نزدیک شد و با تعویض پا و ضربه قوس دار پای راست در دقیقه 46 گل اول سیتی را به ثمر رساند.

نیمه دوم بازی به مراتب تماشایی‌تر از نیمه اول بود و هالند یک مرتبه دیگر شانس گلزنی داشت اما باز هم خوش شانس نبود. در دقیقه 53 ضربه والی پرقدرت او روی سانتر رودری با واکنش آرئولا به خوبی دفع شد. مهاجم نروژی 6 دقیقه بعد هم یک ضربه سر به سمت دروازه حریف فرستاد که آرئولا زیر تیرک افقی آن را به دست گرفت.

1925868

سیتی در دقیقه 56 خوش شانس بود که دومین گل را دریافت نکرد. با پاس مستقیم به عمق خط دفاعی سیتی، میشل آنتونیو در کورس با دیاس به سمت دروازه حرکت کرد و پیش از اینکه موفق به شوتزنی شود، خروج به وقت ادرسون موجب شد تا این توپ را در آغوش بگیرد.

ادرسون دقیقه 61 یک بار دیگر دروازه تیمش را نجات داد. روی ضربه کرنر جیمز وارد، کوزت زوما با ضربه سر به گلزنی نزدیک بود که سیو ادرسون با دست چپ توپ را مهار کرد و یک ضربه کرنر با سود وستهام به دست آمد.

1925873

سیتی در نیمه دوم به اندازه‌ای حریف را تحت فشار گذاشت تا در دقیقه 76 به گل برتری برسد. برناردو سیلوا پس از پاس به آلوارز وارد محوطه جریمه شد و ارسال بلند این بازیکن آرژانتینی به سیلوا رسید تا در موقعیت تک به تک با آرئولا موفق به گلزنی شود.

1925871

هالند در دقیقه 86 بالاخره به هدفش در این بازی رسید. سیلوا پس از ضدحمله به سمت دروازه حریف هالند را با پاس عرضی در محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد تا او با ضربه پای چپ بالاخره به مقاومت آرئولا پایان بدهد و گلزنی کند.

صدرنشین لیگ برتر درنهایت موفق شد این دیدار را که با شکست در نیمه اول پشت سر گذاشته بود با نتیجه 3-1 به پایان برساند و 15 امتیازی شود.