به گزارش "ورزش سه"، ژوائو کانسلو در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستانی با قراردادی قرضی و بدون بند خرید از سیتی جدا شد و به بارسا پیوست. شروع او عالی بوده و در بازی برابر رئال بتیس یک گل تماشایی نیز زد. او دفاع راست بارسا را متحول کرده و در بازی برابر آنتورپ در لیگ قهرمانان نیز خوش درخشید.

1926266

کانسلو در مصاحبه با موندودپورتیوو و در مورد اینکه ژانویه گذشته نیز شانس انتقال به بارسا را داشت، گفت: «راستش کمی پیچیده است چون من هرگز از بارسا پیشنهاد رسمی نگرفتم. به همین دلیل راهی بایرن شدم. بارسا پس از بنفیکا باشگاه محبوب کودکی هایم بود و همیشه دوست داشتم روزی با این پیراهن بازی کنم. در همین سه بازی بسیار از فوتبال لذت برده ام و همه چیز خیلی سریع خوب پیش رفته است. با بهترین بازیکنان دنیا بازی می کنم و همین کارها را ساده تر می کند.»

1926192

کانسلو ادامه داد: «سیتی بهترین تیم دنیا و قهرمان فعلی چمپیونزلیگ است. پیوستن به بارسا شاید انتخابی ریسکی برای من باشد ولی من در زندگی و حرفه ام همیشه از چالش ها استقبال کرده ام. سیتی در فوتبال من نقش بزرگی داشته و همیشه مدیونش هستم ولی وقتی بارسا به من پیشنهاد داد، تردید نکردم. به لطف سیتی در تیم منتخب فیفا قرار گرفتم و این بدون مربی و هم تیمی هایم غیرممکن بود. بله، من بهترین تیم دنیا را به خاطر بارسا رها کردم چون پاسخ منفی دادن به بارسلونا بسیار دشوار است.»

کانسلو در مورد آینده اش گفت: «قبل از هر چیز فقط به بازی های پیش رو و کسب برد و فتح جام با بارسا فکر می کنم. معتقدم اگر خوب بازی کنم و بدرخشم، همه چیز درست خواهد. هنوز برای فکر کردن به آینده زود است و این به دو باشگاه بستگی دارد ولی ابتدا باید خودم را در بارسا نشان بدهم و ثابت کنم بازیکن باارزشی هستم.»