به گزارش "ورزش سه"، آ ا ک آتن که در فصل 24-2023 با حضور احساس حاج‌صفی و میلاد محمدی، دو ستاره ایرانی‌اش، در مسابقات حضور پیدا کرده با پیروزی ارزشمند در شب اول دور گروهی لیگ اروپا مقابل برایتون گام بلندی برای صعود از گروه مرگ مسابقات برداشت.

تیم‌های آ ا ک و برایتون از ساعت 22:30 در استادیوم امریکن اکسپرس به مصاف هم رفتند. نماینده یونان خیلی زود در دقیقه 10 به گل رسید. ارسال کرنر احسان حاج‌صفی از سمت چپ را جبرئیل سیدیبه با یک ضربه سر شیرجه‌ای و بسیار زیبا به گل اول تیم مهمان تبدیل کرد.

1928919

برایتون در دقیقه 30 موفق شد این گل را جبران کند. ژوائو پدرو قصد دریبل احسان حاج‌صفی را داخل محوطه جریمه آ ا ک داشت که با خطای این بازیکن متوقف شد. داور بعد از بازبینی صحنه، آن را پنالتی تشخیص داد و مهاجم برزیلی با گل کردن پنالتی‌ای که خودش گرفته بود کار را 1-1 کرد.

1928922

ستاره ایرانی آ ا ک پایان نیمه اول یک دیگر برای تیمش ساخت تا یونانی‌ها برنده راهی رختکن شوند. حاج‌صفی پشت یک ضربه ایستگاهی در فاصله حدود 40 متری از دروازه حریف ایستاد. او توپ را با یک ارسال بلند به محوطه جریمه رساند؛ جایی که میات گاچینوویچ منتظر بود تا با ضربه‌ای دقیق دروازه را باز کند.

1928924

احساس حاج‌صفی، ستاره نیمه اول آ ا ک آتن در دقیقه 61 جای خود را به دیگر بازیکن ایرانی تیمش میلاد محمدی داد.
برایتون که نیمه دوم را برای جبران گل خورده تهاجمی شروع کرده بود گل دومش را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. ژوائو پدرو در دقیقه 67 بازهم پشت این ضربه پنالتی ایستاد که به کمک VAR برای مرغابی‌ها اعلام شده بود و آن را برخلاف جهت حرکت جیسون استیل به گل دوم خود و تیمش تبدیل کرد.

1928923

بعد از اینکه زننده دو گل برایتون موقعیتی طلایی را در دقیقه 77 از دست داد نوبت به آ ا ک آتن رسید که برای بار سوم از میزبانش پیش بیفتد. ازیکوئل پونسه روی پاس الیاسون با دروازه‌بان تک به تک شد و توانست نتیجه را 3-2 کند.

1928920

یاران حاج‌صفی و محمدی برخلاف دو گل قبلی تا پایان از این گل محافظت کردند تا با پیروزی 3-2 مقابل برایتون و با توجه به تساوی 3-3 مارسی و آژاکس با 3 امتیاز صدرنشین گروه مرگ لیگ اروپا شوند.