به گزارش "ورزش سه"، بازی آژاکس و فاینورد به عنوان یکی از حساس‌ترین مسابقات فوتبال هلند امشب با صحنه‌هایی عجیب و غریب و زشت مواجه شد و نیمه‌کاره ماند. درحالیکه بازی در ورزشگاه خانگی آژاکس با برتری 3-0 فاینورد ادامه داشت هواداران تیم میزبان با پرتاب تعداد زیادی وسایل آتش‌زا ادامه مسابقه را غیرممکن کردند.

داور که ادامه بازی در این شرایط را قابل قبول نمی‌دانست بازی را به صورت قطعی متوقف کرد تا بازیکنان دو تیم به رختکن رفته و ورزشگاه را ترک کنند. خشم هواداران آژاکس به حدی بود که آنها شروع به تخریب ورزشگاه خانگی تیم محبوب‌شان کردند و درگیری‌ها به بیرون از استادیوم هم کشید. رسانه‌های هلندی می‌گویند تا این لحظه درگیری با پلیس ادامه دارد و تا کنون دست‌کم سه نفر دستگیر شده‌اند.

1930221

پلیس برای آرام کردن اوضاع در یوهان کرویف آرنا دست به پرتاب گاز اشکف‌آور زد. منابع خبری هلندی می‌گوید شرایط در داخل استادیوم و بیرون از استادیوم به کابوس شبیه شده است. جدیدترین گزارش‌ها حاکی است کم کم آرامش به خیابانهای اطراف ورزشگاه برمی‌گردد.

کانون هواداران آژاکس با انتشار بیانیه‌ای از این اقدامات تبری جست و گفت آنچه امروز در یوهان کرویف آرنا اتفاق افتاد یک نقطه منفی در کارنامه باشگاه و هوادارانش است.

آرنه اسلوت، سرمربی فاینورد، در صحبتهایی کوتاه به خبرنگاران گفت این اقدامات هواداران آژاکس به بی‌اعتبار شدن لیگ هلند منجر می‌شود.

1930219

علیرضا جهانبخش، ستاره فاینورد، در این بازی حضور داشت و به همراه بازیکنان این تیم به رختکن فرستاده شد. نیروهای پلیس و امنیتی رختکن آژاکس و به خصوص رختکن فاینورد را محاصره کرده بودند تا در صورت ورود هولیگان‌ها به بازیکنان دو تیم آسیبی وارد نشود.

1930217

جهانبخش و بازیکنان فاینورد مدتی طولانی در رختکن خود حبس بودند و البته بازیکنان آژاکس هم شرایطی مشابه را تجربه کردند. آرنه اسلوت، سرمربی فاینورد در صحبتهای خود گفت:" ما که در رختکن بودیم چیزی از اتفاق‌هایی که بیرون می‌افتاد نفهمیدیم. همانطور که می‌دانید هیچ هواداری از فاینورد اجازه نداشت وارد استادیوم بشود و تنها چهار پنج نفر از هیئت مدیره باشگاه در وی‌آی‌پی بودند. برای همین حداقل نگران هواداران‌مان نبودیم".

1930216

چند بازیکن سرشناس آژاکس از طریق شبکه‌های اجتماعی خشم خود را از این اتفاقات نشان دادند. دیدریک ابینگه نوشت:" چقدر ناراحت‌کننده. شاید لازم باشد این فصل بازی‌هایمان را در ورزشگاه فاینورد برگزار کنیم". یان روس که روی سکوها حضور داشت با انتشار عکسی از خودش نوشت:" چه رفتار زشت و بی‌سابقه‌ای".

1930218