به گزارش "ورزش سه"، بعد از کنار رفتن تیم امید ایران از رقابت‌های انتخابی المپیک و نرسیدن به مرحله پایانی این مسابقات، انتقادهای زیادی از رضا عنایتی و عملکرد او به عنوان سرمربی انجام شد. در روزهای گذشته کارشناسان و پیشکسوتان زیادی از حذف زودهنگام امیدها گلایه کردند و دست به انتقاد زدند.

حالا در شرایطی که عنایتی همراه با تیم ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور دارد، نسبت به انتقادهای صورت گرفته از خودش و همکارانش ناراحت است. سرمربی تیم امید ایران در گفت‌وگوی امروز خود به دفاع از عملکردش پرداخت و صحبت‌های مهمی را بر زبان آورد.

عنایتی در این خصوص گفت: «بعد از بازی‌های ازبکستان و اتفاق تلخی که افتاد شرایط روحی خوبی نداشتم و بازیکنان در هانگژو به من انگیزه دادند. اتفاق ازبکستان را دوستان به پای ما نوشتند اما خودشان هم می‌دانند که خیلی من در این مسئله مقصر نبودم.»

او ادامه داد: «من کلا 16 یا 17 روز قبل از مقدماتی بازیکنان را در اختیار داشتم. توانستیم یک تورنمنت خوبی در عراق داشته باشیم. بچه‌ها آنجا آنقدر خوب کار کردند که در ضربات پنالتی باختیم و نایب قهرمان شویم. در ترکیه هم اردو زدیم و بازی کردیم. باز هم نمی‌خواهم بگویم که ما تقصیر نداشتیم، اما اینکه بخواهیم همه چیز را گردن سرمربی بیندازیم و همه اتفاقاتی که افتاده را به پای سرمربی بنویسیم، درست نیست.»

سرمربی تیم امید همچنین گفت: «به نظر خودم، من و کادرم تمام توان خود را به کار گرفتیم. متاسفانه با توجه به رنکینگ در بین 11 سرگروه دوازدهم بودیم. این اتفاق عجیبی برای ما بود. ای کاش می‌توانستیم با رایزنی حداقل میزبانی را بگیریم. اگر میزبانی را می‌گرفتیم، شرایط ما خیلی متفاوت می‌شد.»

حرف‌های عنایتی در خصوص حذف تیم ایران از المپیک پاریس با این جملات به پایان رسید: «به هر حال اتفاقی است که افتاده و آن را فراموش کردیم. من از همه فوتبال‌دوستان واقعی و مردم عذرخواهی هم کردم، ولی تمام توانم را به کار گرفتم.»